וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנה, ה-DNA והגרוש: כך פוענח רצח שושנה לוי

13.5.2012 / 20:00

עשרות בני אדם נחקרו מאז נמצאה הגופה בדירה ביפו לפני שנה וחצי, אך פריצת הדרך הגיעה רק לפני שלושה חודשים. מהרמז של המטפלת דרך הפשיטה בקלקיליה ועד שהחשודה נשברה

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: משטרת ישראל)

שושנה לוי בת ה-76 לעולם לא הייתה פותחת את הדלת לזרים, ובכל זאת, לשוטרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב היה ברור שלוי הכניסה לביתה את הרוצחים. זה היה קצה החוט שהוביל את צוות החקירה, בראשותו של רב פקד משה אביטל, לפענוח הרצח של לוי, שהותר הבוקר (ראשון) לפרסום.

על פי החשד, ב-10 בדצמבר 2010 בצהריים פתחה לוי את הדלת למשמע דפיקות. בפתח עמדה שכנתה לשעבר, סמר אבו חמאד, ובעלה עומר אל קוראן. אל קוראן התנפל על האישה, כפת אותה בכוח ותחב סמרטוט לפיה, עד שנחנקה למוות. מהדירה שדדו השניים תכשיטים וכסף, ונמלטו בעזרת רכב מילוט, נהוג בידי חסאן מוגרבי, קרוב משפחה שלהם. השלושה עצורים בידי המשטרה, המתכוננת להגיש נגדם הצהרת תובע בימים הקרובים.

השוטרים שהגיעו לדירתה של לוי, מצאו את גופתה והחלו לאסוף ממצאים, שיסייעו להם ללכוד את הרוצחים. חקירת הרצח הוטלה על הימ"ר, בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד. לחוקרים לא היה קצה חוט לגבי זהות הרוצחים כי הממצאים שנאספו בזירה לא הצביעו על שום כיוון.

סמר אבו חמאד, רוצחת שושנה לוי, מאי 2012. דרור עינב
לחוקרים לא היה תחילה קצה חוט. החשודה/דרור עינב

עשרות בני אדם נחקרו במהלך התקופה. בין היתר חקרו בימ"ר פועלים ששיפצו את בניין העמותה הסיינטולוגית הסמוכה ונרקומנים שהגיעו למכון הגמילה השכן. פריצת הדרך הראשונה בחקירה הגיעה לפני שלושה חודשים. המטפלת של לוי נזכרה בבחורה ערבייה, אשר התגוררה בבניין ממול, וביקרה בביתה של לוי שבועיים לפני הרצח. המידע הזה הוביל אותם לשכנתה של לוי, אחותה של החשודה אבו חאמד.

החוקרים זימנו את האחות לחקירה ואף נטלו ממנה דגימת DNA, כל זאת בתואנות שווא ומבלי שתדע כי מדובר בחקירת רצח. הדגימה אמנם הובילה אותם למסקנה כי האחות לא הייתה בזירה, אך קרוב או קרובת משפחה שלה – דווקא כן.

החקירה העלתה כי משפחתה של האחות מתגוררת מחוץ ליפו, ובעיקר בקלקיליה. לאחר עבודה מודיעינית, בשיתוף צה"ל, ב-3 במאי בבוקר פשטו בלשי הימ"ר, בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז ש"י, חיילי צה"ל והיחידה המרכזית של משמר הגבול מרכז, על מתחם המשפחה בקלקיליה, ועצרו שבעה מבני המשפחה.

בין העצורים הייתה גם סמר אבו חאמד. בתום שלושה ימי חקירה היא נשברה, אמרה לחוקריה כי היא "רוצה להתנקות", והודתה ברצח. היא אף קשרה את בעלה, ממנו התגרשה מאז הרצח, לאירוע. הגרוש שלה, עומר אל קוראן, נעצר ביום רביעי שעבר במחסום בקלקיליה, בתום מרדף שהתנהל אחריו.

"התיק הזה לא ירד מסדר היום"

בימ"ר הביעו הבוקר סיפוק מהפענוח. "מדובר באירוע חמור, בעל משמעות ציבורית קשה", אמר מפקד הימ"ר, ניצב משנה אשד. "אישה חולה, המתגוררת בגפה, נרצחת באכזריות בשביל בצע כסף, בצהרי היום בביתה. התיק הזה לא ירד מסדר היום, בחקירה שתוביל בימים הקרובים לכתב אישום".

ראש מפלג תשאול בימ"ר, סגן ניצב ניסים דאודי, סיפר: "זירת הרצח שאליה הגענו הייתה אלימה ביותר. חלק מהחוקרים לקחו זאת באופן אישי. אני שמח מאד שסגרנו את המעגל הזה, היינו חייבים זאת קודם כל למשפחה".

החשוד ברצח מכחיש כל קשר לאירוע. עורכת הדין טלי גוטליב, המייצגת את אבו קוראן מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה: "המשטרה מבססת חשד על עדות אשתו של מרשי, ממנה נפרד מיד לאחר חתונתם (לפני כשלוש שנים), כשנודע לו כי בגדה בו. אשתו חפצה לפגוע ולהזיק למרשי וככל הנראה מחפה על הרוצח. מרשי מעולם לא היה בזירה ולראיה, אין DNA שלו בזירה. אנו תקווה כי המשטרה תבדוק את טענות מרשי, כדי שהרוצח אכן ייעצר".

סנגורה של סמאר אבו חאמד מטעם הסנגוריה הציבורית, עורך הדין עלא מסראווה, מסר: "המשטרה מסכימה כי החשודה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירתה ומסרה את כל הידוע לה, ואף הציעה את עזרתה על מנת לגלות את האמת במלואה. אנחנו מקווים כי כשהתמונה העובדתית תתברר, יתברר חלקה של החשודה באירוע".

עוד בנושא
לאחר שנה וחצי: המשטרה פענחה רצח אישה ביפו
הדיווח הראשוני: גופת אישה כבת 70 נמצאה בדירה ביפו

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully