וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה וחצי: המשטרה פענחה רצח אישה ביפו

13.5.2012 / 11:41

הותר לפרסום כי שני בני אדם נעצרו בחשד למעורבות ברצח של שושנה לוי, אשר נמצאה בדירתה כשהיא כפותה בידיה וברגליה. על פי החשד, השניים הגיעו לשדוד את לוי - ורצחו אותה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

בית משפט השלום בתל אביב התיר הבוקר (ראשון) לפרסום כי משטרת מחוז תל אביב פיענחה את רצח שושנה לוי בת ה-68 בדירתה ביפו לפני כשנה וחצי. בחשד לביצוע הרצח נעצרה שכנתה של לוי, סמר אבו חמאד, ובעלה לשעבר, עבריין מורשע בשם עומר אל-קוראן מקלקיליה.

בימים הקרובים, צפויה המשטרה להגיש נגד שני החשודים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, כמו גם נגד חשוד נוסף, לו מייחסים חשד של סיוע לרצח.

על פי החשד, אבו חמאד ואל-קוראן הגיעו לדירתה של לוי ביפו בדצמבר 2010 על מנת לשדוד אותה, ובמהלך השוד הם כפתו אותה וחסמו את פיה בבד, וכתוצאה מכך היא נחנקה למוות. לאחר מכן, שדדו השניים את תכולת הדירה ונמלטו מהמקום.

גופתה של לוי נמצאה בדירתה על ידי נכדה שבא לבקר אותה. משדפק בדלת ולא נענה, נכנס הנכד לדירה דרך אחד החלונות, וגילה את סבתו שוכבת מגואלת בדם על רצפת הדירה, כאשר על גופה ישנם סימני חבלה רבים והיא כפותה בידיה וברגליה.

סמר אבו חמאד, רוצחת שושנה לוי, מאי 2012. דרור עינב
הייתה שכנתה של הקורבן. סמר אבו חמאד/דרור עינב

היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד, פתחה בחקירה שהוביל רפ"ק משה אביטל ממפלג תשאול של היחידה, וצו איסור פרסום הוטל על הפרשה. החוקרים לקחו מזירת הרצח ממצאי DNA וממצאים נוספים, החלו לחפש התאמה לממצאים והחלו לבדוק כיווני חקירה רבים. בין היתר, תושאלו אנשים בכנסייה הסיינטולוגית הסמוכה שנמצאה בשיפוצים, ומכון סמוך לגמילה מסמים.

שישה אחרים נעצרו ושוחררו

בשלב מסוים בחקירה, עלה שמה של אבו חמאד כמי שהתגוררה ממול ללוי, וכשבועיים לפני הרצח היא הגיעה לדירתה של לוי באמתלה שהיא הגיעה מטעם ביטוח לאומי כדי לסייע לה לנקות את דירתה. המידע על הביקור היווה נקודת מפנה בחקירה, ואבו חמאד נעצרה ב-3 במאי. בתום שני ימי חקירה, היא נשברה והודתה ברצח, ואף קשרה את בעלה דאז, אל-קוראן, לרצח.

מקביל לאבו חמאד, נעצרו עוד שישה מבני משפחתה, חלקם תושבי יפו, חלקם תושבי קלקיליה וחלקם מקלנסווה. כל השישה שוחררו בשבועיים האחרונים. הימ"ר פתח במבצע לאיתור הבעל לשעבר -עבריין המוכר מתחום האלימות והרכוש.

בעקבות פענוח הרצח, אמר ניצב משנה אשד כי הבעיה בחקירה הייתה בקשירת הממצאים הפורנזיים שהתגלו בדירה לבין חשוד. "נקודת המפנה הייתה הביקור של החשודה שבועיים קודם בדירה. ההישג החשוב היה בקשר בין המנוחה לבין האישה, אשר הוביל לסדרה ארוכה של פעולות חקירה ושל מעצרים שהביאו למעצר החשוד העיקרי", ציין אשד. "ביצענו תרגילי חקירה ובעזרת הדיבור וההתנהלות של החשודים הגענו למסקנה שאנחנו בכיוון הנכון". אשד הוסיף כי מתחילת השנה פענח הימ"ר ארבעה תיקי רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully