וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל הסכימה לטיסות חיל האוויר המצרי בגבול"

גורם ביטחוני בכיר במצרים אמר כי ישראל הסכימה שמטוסי סיור יטוסו באזור הגבול, לצורך ביעור קני הטרור בחצי האי סיני. הגורם ציין עוד כי באחרונה תוגברה נוכחות הטנקים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

גורם ביטחוני בכיר במצרים אמר היום (שני) כי ישראל ומצרים הגיעו להסכמה לפיה יותר למטוסי סיור לטוס לאורך הגבול המצרי, כחלק מהמאמץ לבער את קני הטרור באזור. עוד אמר הגורם, ששוחח עם אתר "מסראווי" המצרי, כי הטנקים שנשלחו לחצי האי סיני באחרונה נועדו לתגבר את הנוכחות של הצבא באזור, לצורך ביעור קני הטרור.

מוקדם יותר הבהיר בכיר במועצה הצבאית העליונה כי מצרים עוקבת אחר האיומים הנשמעים בארץ לצאת לפעולה צבאית בסיני, והבהיר כי "מצרים תגדע את ידו של כל תוקף, מבחוץ או מבפנים". דבריו של הבכיר, ששמו לא פורסם, צוטטו אף הם באתר "מסראווי".

לפי הפרסום, הבכיר אמר עוד כי ההנהגה המצרית עוקבת אחר "כל ההתפתחויות האחרונות בגבול שבין ישראל למצרים". הוא הוסיף כי קצינים בארצו מתייחסים ברצינות המלאה לדיווחים המגיעים מישראל, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שואף לפעול בסיני, על מנת לחסל את גורמי הטרור, בעקבות הפיגוע שגבה את חייו של חייל צה"ל, רב"ט נתנאל יהלומי. לדברי אותו בכיר, מצרים מתנהלת "בחוכמה ובשקט, ולא תאפשר לאף אחד לפגוע ולו בסנטימטר אחד מאדמת סיני".

"שאלה של זמן עד שנשלוט בכל סיני"

כמו כן, על רקע חילופי האש בגבול, אמר אתמול מוחמד סיף א-דולה, יועצו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, כי יגיש בימים הקרובים הצעה להכניס תיקונים בהסכם השלום עם ישראל. בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית "אנאטול", אמר א-דולה כי ההצעה כוללת שינוי של סעיף מספר 4 בנספח הביטחוני "המגביל", לדבריו, "את יכולתה של מצרים להגן על סיני והופך שליש ממנה לאזור נטול כוחות ביטחון".

לדבריו, לאור האירועים האחרונים בחצי האי סיני, ובעיקר לאחר הרג 16 החיילים המצרים על ידי פעילי ג'יהאד בתחילת חודש אוגוסט, השינוי בהסכם השלום הוא "דרישה עממית וצורך אסטרטגי וביטחוני". הוא הוסיף כי בתקופה הקרובה ייערכו פגישות נרחבות בין כל התנועות והמפלגות הפוליטיות במדינה כדי לבחון את שינוי הסכם השלום. "זו רק שאלה של זמן עד שנשיב את השליטה הביטחונית המצרית על כל סיני", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully