וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא חדר המיון של סורוקה זוכה מאשמת תקיפה

רמי שני

24.9.2012 / 15:50

לפני כשלוש שנים הוגש כתב אישום נגד רופא בבית החולים על תקיפת אדם שליווה את בתו לחדר המיון. לאחר בחינת הראיות, הורה שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע לזכות אותו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה היום (שני) רופא מאשמה של תקיפת מלווה של מטופלת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מכתב האישום שהוגש נגד הרופא עלה כי בפברואר 2009 ליווה אב את בתו לטיפול רפואי בחדר המיון של בית החולים, ובשל הערכתו כי הטיפול שניתן לה היה רשלני, הוא ביקש מהרופא המטפל את פרטיו, אך הוא סירב למסור לו אותם. אותו אדם פנה למשרדו של הרופא, שם התרחש עימות בין השניים. לטענת האיש, הרופא דחף אותו וגרם לו ליפול. הרופא הכחיש את הדברים, ואמר במהלך החקירה כי האיש איים לרצוח אותו, תקף אותו באמצעות מקל, מנע ממנו להגיע למשרדו והוא נאלץ להזמין משטרה.

דבריו של השופט בהכרעת הדין, ג'ורג' אמוראי, מצביעים על התנהלות בעייתית של התביעה. "אין מחלוקת בין הצדדים כי התקיים מגע פיזי בין הנאשם למתלונן", כתב השופט. "לטענת הנאשם, המתלונן חסם את דרכו והוא הושיט את ידו כדי לעבור בינו לבין המאבטח, ולטענת המתלונן הנאשם תקף אותו". לאחר שבחן את התשתית הראייתית, אמר השופט כי שוכנע כי לא הוכחה העבירה המיוחסת לנאשם וכי קיים "חוסר מהימנות לגרסת עד התביעה המרכזי, היעדר תשתית אחידה ומהימנה לעניין אופן השתלשלות האירועים ועוד".

לדברי השופט, המתלונן הציג מספר גרסאות אשר סותרות זו את זו ואת הודאותיו במשטרה "ופוגמות במהימנותו". השופט העיר בשולי הדברים על היחסים שמצא בין הרופא שהואשם בתקיפה, לבין המוסד הרפואי המעסיק אותו: "כאמור, משלא הוכח כי הנאשם תקף את המתלונן בית המשפט מזכה את הנאשם מעבירת התקיפה שיוחסה לו. עוד מצאתי להעיר כי התערבו להם בהנעתו של כתב אישום זה מניעים ושיקולים זרים שמקורם במערכת יחסים לא תקינה בין הנאשם לגורמים רפואיים ומנהליים בבית החולים סורוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully