וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מתנחל איים על עורך הדין ספרד בטוקבקים

יהושע בריינר

23.9.2012 / 13:20

בין היתר, מואשם האיש כי פרסם את כתובתו של עורך הדין, אשר מייצג פלסטינים וארגוני שמאל והוסיף: "שמור על עצמך". הוא הסביר את מעשיו: "טוב שיש טוקבקים כדי להוציא קיטור"

פרסום ראשון: המשטרה הגישה כתב אישום נגד מתנחל בן 55 מגוש עציון באשמת איומים, לאחר שפרסם שורה של טוקבקים נגד עו"ד מיכאל ספרד, המייצג פלסטינים וארגוני שמאל. לוואלה! חדשות נודע כי במרץ האחרון החליטה המשטרה בצעד חריג להגיש כתב אישום כנגד אילן בן משיח צפוני, תושב ההתנחלות כפר אלדד שבגוש עציון כאשר הקראת כתב האישום צפויה להתקיים בחודש הבא. בין היתר, פרסם צפוני בטוקבק את כתובתו המלאה של ספרד בתל אביב. בכתב האישום שהוגש על ידי משטרת מחוז ש"י בבית משפט השלום בירושלים מואשם צפוני בעבירה של איומים, שעונשה המירבי הוא שלוש שנות מאסר.

מכתב האישום עולה כי צפוני שלח מספר טוקבקים מאיימים כנגד ספרד בתגובה לכתבה שפורסמה בוואלה! חדשות. בין היתר כתב צפוני: "הנוקמים המקצוענים, זה זה שפירסם את שמות החיילים יחוסל על ידי צוות 3", "דובר צוות 3, מיכאל ספרד שלוש בדרך אליך" ובתגובה נוספת פרסם את כתובת מגוריו של עורך הדין ובת זוגו והוסיף "שמור על עצמך". בכתב האישום נכתב כי "במעשיו איים הנאשם על ספרד שלא כדין במטרה להפחידו או להקניטו". בעקבות התגובות הוגשה תלונה, ובמשטרה פנו לספקית האינטרנט על מנת לאתר את האדם שכתב את התגובות בעזרת כתובת האיי. פי שלו ותוך זמן קצר הגיעו לצפוני שנחקר במשטרת מרחב חברון.

"בטוקבקים אין חיוך ואי אפשר לדעת מה הכוונה"

צפוני מסר בתגובה כי הטוקבק פורסם בכתבה שנגעה לחשיפת זהותם של לוחמי שייטת 13 שפשטו על המשט הטורקי. "אני איש מחובר שקיבל מידע מאנשים מסוימים לפיו נתנו שמות של לוחמים לאדון ספרד ואני דואג בימים אלה שאנשים ייחקרו בעניין. בטוקבקים אין חיוך או צחוק ואי אפשר לדעת למה מתכוון אדם", אמר צפוני. "טוב שיש טוקבקים על מנת לשחרר קיטור והקיטור שלי הוא על כך שב-30 שנות שירות ראיתי איך חיילים מתים אחרי שלקחו להם את הנשק בגלל איזה פלסטיני. חסרים לערבים עורכי דין? לא סתם הצבעתי על האיש המסוים הזה והוא יודע על מה אני מדבר". בתגובה לטענות של צפוני, אמר ספרד כי "לא היו דברים מעולם ומדובר בטענה שמקורה במוחו הקודח של האיש".

ספרד נחשב לאחד מהמשפטנים הבולטים בשמאל הישראלי ובשנה האחרונה בלט בין היתר בעקבות עתירותיו בשמם של פלסטינים לפינוי מאחזים ביהודה ושומרון. בין הארגונים אותם הוא מייצג נמצאים "שלום עכשיו" ו-"יש דין", ובאחרונה אף שיגר מכתב בשמם של מספר אישי תרבות לראש הממשלה בו דרשו ממנו לקיים ישיבת ממשלה בטרם יתקוף באירן, ולא ינקטו בהליכים משפטיים. במהלך השנה האחרונה רוססו כתובות גרפיטי מאיימות מחוץ לביתה של בכירת "שלום עכשיו" חגית עופרן בירושלים ואנשי הארגון אף קיבלו טלפונים מאיימים אל משרדיהם בבירה. על פי החשד, המעשים נעשו בתגובה לפעילות הארגון כנגד ההתנחלויות ומאחוריהם עומדים פעילי ימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully