וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי נספי הכרמל נגד טקס השב"ס: "שמים עלינו פס"

קובי מנדל

23.9.2012 / 17:55

המשפחות החרימו את טקס האזכרה של שירות בתי הסוהר וקיימו טקס חלופי ליקיריהן, בשל טענתן כי האחראים לאסון לא נתנו את הדין: "אנחנו לא דורשים נקמה, אנחנו דורשים צדק"

צילום: ערן גילווארג עריכה: טל רזניק

טקס אזכרה שיזמו המשפחות השכולות מאסון הכרמל התקיים אחר הצהריים (ראשון) באנדרטה לזכר חללי האסון, לאחר שהחליטו להחרים את הטקס שיקיים היום שירות בתי הסוהר במפקדתו ברמלה לזכר קורבנות שב"ס. בטקס אמר אב שכול קדיש, ובסיומו הונחו זרים באנדרטה.

טקס אלטרנטיבי של משפחות ההרוגים באסון הכרמל , סמפטמבר 2012. ערן גילווארג
האנדרטה לנספים בכרמל, היום/ערן גילווארג

בני המשפחות קיימו את הטקס האלטרנטיבי בשל טענותיהם כי אנשי שב"ס שהוזכרו בדו"ח מבקר המדינה בנושא האסון לא נתנו את הדין וכי הטיפול במשפחות השכולות אינו ראוי. עמרם ביטון, אביו של הצוער רועי ביטון שנספה באסון, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו מקיימים את הטקס שנה ותשעה חודשים לאחר האסון ולאחר דו"ח מבקר המדינה. האנשים שהוזכרו בדו"ח מבקר המדינה, לא ממצים איתם את הדין כפי שצריך למצות. האנשים האלה עדיין במערכות וזה משהו מרגיז".

לדבריו, "מצד אחד רוצים לחנך את הדורות הבאים, אבל אני לא יודע באיזו צורה חושבים לחנך ואילו ערכים רוצים להקנות לדורות הבאים. אנחנו המומים מכל העניין הזה שהאנשים שטעו פה במקום הזה ובגדול עוד ממשיכים במערכות האלה. אם לא יכולים למצות את הדין עם האחראים, זאת אומרת ששמים פס על המשפחות. אנחנו מכבדים את כל הטקסים, אבל במקרה הזה, שנה ותשעה חודשים לאחר האסון, שמים פשוט פס על המשפחות וזה גרוע מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טקס אלטרנטיבי של משפחות ההרוגים באסון הכרמל , סמפטמבר 2012. ערן גילווארג
בני המשפחה בטקס, היום/ערן גילווארג

צביה ריבן, אמו של הנער אלעד ריבן שנספה באסון, שיגרה בטקס מסר לחברי הוועדה לביקורת המדינה, שדנה בדו"ח המבקר. "בעוד 48 שעות יחל יום כיפור נוסף בלעדיהם. אנחנו לא דורשים נקמה, אנחנו דורשים צדק. הוזכרו הרבה עובדות ושמות. הייתי בטוחה שלא ניתן יהיה להתייחס לדברים שנאמרו כי לא כל מה שנאמר היה בגלל הכאב והעובדות מתגלות אט אט".

"מסך העשן עדיין לא נמוג, מאז דצמבר 2010", הוסיפה ריבן בכאב. "אני פונה מכאן, מהמקום הארור האיום והנורא הזה, לחברי הוועדה בשאלה – הטו עיניכם לראות ואוזניכם לשמוע. לא נאמרו בוועדה דברי רכילות. האם אין בכם כל דחף לדעת מהי האמת? למיטב זכרוני, ישבו באולם לא מעט בעלי תואר במשפטים ועריכת דין ומבקר מדינה נבחר. האם כולכם עשיתם יד אחת והחלטתם לעבור על הדברים בשתיקה? כמאמר המבקר היוצא לינדנשטראוס: 'כלבים נובחים והשיירה עוברת'".

"אנחנו לא עיוורים ולא חירשים, וגם לא טיפשים", אמרה האם, והתייחסה לביקורת על מפקד מחוז הצפון, ניצב רוני עטיה. "אם מעניקים פיקוד על מחוז לאדם נפלא משכמו ומעלה, אך על פי גילו הכרונולוגי ברור שבעוד זמן קצר יוחלף כי יפרוש לגמלאות, זה ברור כשמש שזו הכשרת הקרקע לצעיר ממנו שקידומו נעצר בעקבות האסון כדי לרצות אותנו לכאורה. ומה עם אלה שכבר קודמו? מדינת ישראל חייבת להפסיק את ההרגל המגונה של 'חבר מביא חבר' וגם שומר עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully