וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באירן: "תגובתנו לתקיפה תעלה על כל דמיון"

ניר יהב

23.9.2012 / 15:17

מפקד יחידת הטילים במשמרות המהפכה אמר כי ארצו יכולה לפתוח במתקפת מנע, אך לא תהיה הראשונה ליזום מלחמה. עם זאת, הוסיף כי "לא מן הנמנע שהתגובה תהפוך למלחמת עולם"

אירן ממשיכה לשגר איומים חריפים לעבר ישראל: מפקד יחידת הטילים במשמרות המהפכה באירן, הגנרל אמיר עלי הג'יזדא, אמר היום (ראשון) כי אירן לא תהיה הראשונה לפתוח במלחמה, אך הדגיש: "אנו יכולים לפתוח במתקפת מנע אם נהיה בטוחים שאויבינו עושים את הכנותיהם הסופיות לקראת מתקפה עלינו". זאדה אמר את הדברים בראיון לרשת הטלוויזיה האירנית בשפה הערבית "אל-עאלם".

הגנרל הג'יזדא הזהיר את ישראל באמרו כי היא בכלל "לא מסוגלת לדמיין" מה תהיה התגובה של אירן למתקפה ישראלית אפשרית, והוסיף כי "התגובה תעלה על כל דמיון. היא תהיה בעצם תגובה שתהווה הקדמה לקראת סילוקה של הישות הציונית. התגובה האירנית תהיה נרחבת וכוללת ולא מן הנמנע שהיא תהפוך למלחמת עולם שלישית".

"לא נהסס לפגוע בבסיסי ארצות הברית"

הג'יזדא הוסיף והבהיר כי ארצו לא תהסס לפגוע גם בבסיסיה של ארצות הברית בבחריין, קטאר ואפגניסטן "אם אש המלחמה תשתולל באזור". עוד הוסיף ואיים כי "אם נאבד את האינטרסים שלנו במיצרי הורמוז, גם ארצות ומדינות אחרות לא ייהנו מהם". הריאיון המלא עם מפקד יחידת הטילים צפוי להיות משודר הלילה.

חיילי משמרות המהפכה בעצרת לרגל יום השנה ה-24 לפרוץ מלחמת אירן-עירק, טהרן, ספטממבר 2004. Vahid Salemi, AP
אם נאבד את האינטרסים שלנו במיצרי הורמוז, גם ארצות ומדינות אחרות לא ייהנו מהם". מסדר של משמרות המהפכה/AP, Vahid Salemi

אתמול אמר מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, כי תקיפה ישראלית באירן "תתרחש בסופו של דבר", ולדבריו כתוצאה מהתקיפה "מדינת ישראל תיחרב". "מלחמה תהיה, אך לא בטוח היכן ומתי", אמר ג'עפרי, שדבריו צוטטו בכלי התקשורת ברפובליקה האיסלמית.

"ישראל - הגידול הסרטני והמביש, רוצה להילחם בנו, אך עדיין לא ברור מתי תתרחש המלחמה הזו", הוסיף ג'עפרי. "הם שוקלים לצאת למלחמה כדרך היחידה להתמודד איתנו, אך הם כל כך טיפשים שהאדונים שלהם (ארצות הברית והמערב) צריכים לעצור אותם". לדבריו, אם ישראל תפתח במלחמה, "זה יביא להשמדתה וזה יהיה סוף הסיפור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully