וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסטון: שוטר ירה למוות בנכה פגוע נפש "שאיים בעט"

העובדה שבריאן קלאנץ' איבד יד ורגל בתאונה ואובחן כסובל מהפרעה נפשית, לא הפריעה לקצין משטרה לירות בו למוות כי "חש איום". "ניתן היה למנוע זאת באימון הקצין למצב שכזה"

קצין משטרה ביוסטון ירה למוות בנכה על כיסא גלגלים, פגוע נפש שאובחן כסובל משסעת (סכיזופרניה), לאחר שזה, לטענת היורה, תקף שוטר אחר באמצעות עט. הסיפור הלא-שגרתי אירע אתמול (שבת), בעיר הגדולה במדינת טקסס שבארצות הברית, כשמנהל מוסד לפגועי נפש הזעיק את כוחות המשטרה, בטענה כי בריאן קלאנץ', חוסה במוסד, התנהג באגרסיביות כלפי מטפלת במקום, לאחר שזו סרבה לתת לו סיגריה וסודה.

"הקצינים הורו לחשוד להשליך כל חפץ שהוא מחזיק בידו ולהישאר במקומו, אך הוא המשיך לאיים עליהם", מסרה ל-CNN דוברת המשטרה ביוסטון, ג'ודי סילבה, כשלדבריה השוטר המותקף נקלע לפינת החדר, שם הותקף באמצעות עט שהחזיק קלאנץ'. הקצין מאט מרין "חשש לביטחון שותפו ולביטחונו הוא עצמו, ובשל כך ירה בחשוד", הוסיפה.

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
הקצין חשש מעט שהחזיק הנכה, ושותפו ירה בו למוות/ShutterStock, שאטרסטוק

מרין ירה בקלאנץ' פעם אחת, והיא הספיקה כדי להרוג את הנכה שאיבד יד ורגל בתאונת רכבת. על אף שהצטרף למשטרה רק בשנת 2007, מדובר בפעם השנייה שבה מרין מעורב בתקרית מסוג זה, לאחר שבאוקטובר 2009 ירה למוות בחשוד שדקר את חברתו ואת שכנו.

"ניתן היה למנוע זאת לו אומן הקצין להתמודדות עם פגועי נפש"

תגובת המחלקה בה משרת הקצין היורה טרם נמסרה, אולם מדוברות משטרת יוסטון נמסר כי הוא הוצא לחופשה, בכפוף למדיניות המנהלית במדינת טקסס, במקרים בהם שוטר יורה למוות בחשוד. ג'ון גרסיה, מנהל המוסד בו אירע המקרה החריג, סיפר כי ההרוג, בשנות ה-40 לחייו, קיבל את העט מספר ימים קודם לכן, וצייר עמו על דף.

"זה אירוע שלא היה צריך להתרחש אילו הקצין היה מאומן בהתמודדות עם פגועי נפש", הסביר הפסיכולוג הקליני ד"ר אד רייטמן. במשטרת יוסטון הדפו את הטענות ומסרו שישנם שוטרים שהוכשרו לטיפול בפגועי נפש, אולם לא סיפקו תשובה לשאלה האם מרין נמנה על המוכשרים להתמודדות עם סוג המקרה אליו נשלח.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully