וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: הכנסייה חשפה 620 מקרי התעללות בילדים

בשימוע בוועדת חקירה ממלכתית חשפה הכנסייה הקתולית דו"ח שנערך בעקבות תלונות על התעללויות של כמרים מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. "הכנסייה מחויבת להתעמת עם האמת"

הכנסייה הקתולית באוסטרליה חשפה 620 מקרים של התעללות מינית של כמרים בילדים מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. המספרים הגבוהים נחשפו אתמול (שישי) בשימוע של ועדת חקירה ממלכתית שבודקת את החשדות להתעללויות. הדו"ח המלא לא נחשף לעיני הציבור, אך הכנסייה מסרה כי מרבית הטענות שאושרו ב-16 השנים האחרונות שויכו לאירועים מלפני 30 עד 80 שנה, כשמעט מאוד אירעו לאחר 1990. בינתיים נמשכת החקירה של 45 מקרים נוספים.

"זה מביש ומזעזע שהתעללות זו, עם השפעתה הדרמטית על אלה שסבלו ממנה ומשפחותיהם, נגרמה על ידי כמרים קתולים, אנשי דת ועובדי כנסייה", אמר הארכיבישוף של מלבורן דניס הארט. "חקירה זו מראה כי הכנסייה של ימינו מחויבת להתעמת עם האמת ולא להסתיר, להפחית או להתעלם מהפעולות של אלה שבגדו באמון הקדוש".

נשיא המכון המשפטי של ויקטוריה, מייקל הולקרופט, אמר כי יש צורך בחקירה עצמאית בסוגיה. "ברור כי התפיסה הציבורית שהכנסייה חוקרת את הכנסייה היא בבחינת 'קיסר שופט קיסר' ואני חושב שהקהילה מחפשת כעת אחר מישהו חיצוני, מישהו עצמאי שייגש לשורש של מה שהיה בעיה גדולה זמן רב", אמר לרשת ABC.

פעילים באוסטרליה סבורים כי מקרי התעללות רבים לא דווחו והם מאמינים כי המספר האמיתי של הקרבנות מתקרב ל-10,000 ילדים במדינת ויקטוריה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully