וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור התנצל אישית בפני קורבנות הטרדה מינית

בנדיקטוס ה-16 פגש 5 קורבנות שהוטרדו מינית על ידי כמרים קתוליים והתנצל בפניהם. קבוצות מחאה אמרו כי ההתנצלות לא מספיקה. המשטרה עצרה חשודים בתיכנון פיגוע נגד האפיפיור

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 המבקר בימים אלו בבריטניה התנצל היום (שבת) בפני קורבנות ההטרדות המיניות שבוצעו על ידי כמרים קתוליים. במפגש פרטי עם חמישה אנשים שהוטרדו הביע האפיפיור "צער ובושה על סבל הקורבנות ומשפחותיהם". זאת, לאחר שאמר למאמינים במהלך מיסה כי הכמרים הפדופילים "הביאו בושה והשפלה" עליו ועל הכנסייה.

במהלך שורת המפגשים שערך האפיפיור, צעד מספר שיא של כ-10,000 מפגינים ברחבי לונדון. הם מחו על טיפולו של האפיפיור בפרשיית הכמרים שהטרידו מינית, כמו גם על דעות שהביע בנוגע לנשים והומוסקסואלים. מדובר במספר הרב ביותר של מפגינים במהלך ארבעת ימי ביקורו בממלכה המאוחדת, כמו גם ב-17 מסעותיו האחרונים בעולם.

קבוצות המפגינים לא הסתפקו בהתנצלות האפיפיור. "התנצלות היא מה שמצפים מילד ששבר חלון עם כדור", אמרה סיו קוקס, שהוטרדה בילדותה "מה שהאפיפיור צריך לעשות הוא לשחרר לציבור את כל המידע על המטרידים".

במהלך ביקור האפיפיור ביצע כוח המשטרה ללוחמה בטרור פעולה בסופה נעצרו שישה אנשים, בחשד כי תכננו מתקפה על האפיפיור. המשטרה ביצעה חיפושים בשמונה בתים ושני בתי עסק, והודיעו כי העצורים, ממוצא אלג'יראי השוהים ללא אישור במדינה, היוו "סכנה אפשרית לאפיפיור".

ביום ראשון עתיד האפיפיור לסיים את ביקורו בממלכה המאוחדת בטקס בכנסיית בירמינגהם, שם יעניק תואר של קדוש לקרדינל ג'ון הנרי ניומן, שהמיר את דתו מהכנסיה האנגליקנית לקתולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully