וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש סגרה את התיק נגד השוטר שירה באזרח הולנדי

20.9.2012 / 11:54

במשטרה קבעו כי התיק ייסגר מחוסר אשמה, מאחר והשוטר נדרש להגן על עצמו. עורכי דינו: "טענו לכל אורך הדרך שהשוטר ביצע את מלאכתו על פי דין ושהירי היה מוצדק והכרחי"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה היום (חמישי) לסגור את התיק נגד שוטר מחוז תל אביב שירה לעברו של תייר הולנדי בן 30 ופצע אותו באורח קשה בחודש אפריל השנה, בבניין בבת ים. בתום חקירה שנוהלה בחודשים האחרונים הוחלט כי התיק ייסגר מחוסר אשמה. בכך קיבלה מח"ש את עמדתו של השוטר לפיה הירי בתייר היה מוצדק בנסיבות שהיו. סנגוריו של השוטר, עורכי הדין דלית רוטנברג וגיל דחוח, מסרו כי "טענו לכל אורך הדרך שהשוטר ביצע את מלאכתו על פי דין ושהירי היה מוצדק והכרחי בנסיבות העניין. אנו שמחים שמח"ש קיבלה את עמדתנו והחלטה לסגור את התיק בהיעדר אשמה".

ממח"ש נמסר כי "מחומר הראיות שנאסף בחקירה, עולה כי השוטרים הגיעו לזירה בבניין מגורים רב קומות ובמהלך הניסיון לעצור את החשוד הוא תקף אותם והם נאלצו לעשות שימוש בגז פלפל כדי לנטרלו. מאחר וזירת האירוע הייתה בחדר מדרגות נפגעו גם השוטרים עצמם מהגז. למרות השימוש בגז, החשוד לא נוטרל ושב ותקף שוטר בעוד האחרון פגוע משאיפת הגז. בשלב זה ביצע השוטר שימוש בנשקו, ירה כדור בודד לעבר החשוד ונטרל אותו ולאחר מכן פונה החשוד לבית חולים לצורך טיפול רפואי". עוד נמסר ממח"ש כי החקירה העלתה שהתנהלות השוטר, שנדרש להגן על עצמו במסגרת מילוי תפקידו, לא עלתה לכדי עבירה פלילית. לפיכך הוחלט לגנוז את התיק בעילה של חוסר אשמה.

גבר בן 30 נורה על ידי שוטר בבת ים, אפריל 2012. דרור עינב
"במהלך הניסיון לעצור את החשוד הוא תקף אותם והם נאלצו לעשות שימוש בגז פלפל כדי לנטרלו". זירת הירי/דרור עינב

התייר ההולנדי נפצע באפריל באורח קשה, לאחר שנורה על ידי שוטר בבניין מגורים ברחוב יוספטל בבת ים. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים וולפסון בחולון, כשהוא סובל מפצעים בבטנו ובאגן. השוטר הגיע למקום בשל תלונה של מארחיו של התייר, לאחר עימות שפרץ ביניהם.

התייר התארח אצל זוג תושבי בת ים, והוא נמצא בישראל מזה מספר חודשים. מחקירת ראשונית עלה כי האורח החל לאיים על מארחיו, שחשו מאוימים והזעיקו את כוחות המשטרה. שוטרי מרחב איילון הגיעו למקום, אז נמלט האזרח הזר לחדר המדרגות, ושם התפתח עימות בינו לבין השוטרים, במהלכו הם השתמשו בגז פלפל ובשלב מסוים אחד השוטרים ירה לעברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גבר בן 30 נורה על ידי שוטר בבת ים, אפריל 2012. דרור עינב
"התייר תמיד היה מאוד נחמד, תמיד אמר שלום. אני לא מבינה מה קרה"/דרור עינב

השומרת בלובי סיפרה כי בעלי הבית הם "אנשים נהדרים, זוג בשנות ה-60 לחייו. הם אירחו את הבחור הצעיר כמעט שנה. ראיתי אותם יוצאים הרבה ביחד, מסתובבים, עושים ספורט. התייר תמיד היה מאוד נחמד, תמיד אמר שלום. אני לא מבינה מה קרה. הבנתי שבעל הבית קרא למשטרה והגיעו לכאן הרבה שוטרים, הבנתי שהוא איים שהוא ירצח אותם". השומרת המשיכה ואמרה: "כ-20 דקות אחרי שהם עלו למעלה, שמעתי בום חזק, ואחר-כך ראיתי שמפנים את התייר באלונקה".

אלכס, פרמדיק של מגן דוד אדום שטיפל בתייר, והיה בין הראשונים שראו אותו לאחר שנורה, סיפר: "הוא בעיקר פחד מהשוטרים. כשהגענו מצאנו אותו שוכב על בטנו בקומה ה-21 של בניין הדירות, כשהוא פצוע מקליע בבטנו". לדבריו, בשלב הזה היה התייר רגוע: "ביצענו בו פעולות רפואיות מצילות חיים והורדנו אותו במעלית כשהוא על אלונקה. למטה הוא ראה שוטר סיור, שהיה אמור להתלוות אלינו לאמבולנס, ואז הוא נכנס למצב של חרדה והתחיל לצעוק באנגלית 'תעזרו לי'. הוא אפילו ניסה להימלט מניידת הטיפול הנמרץ. בשלב הזה ,הצטרף שוטר יס"מ, שאזק אותו בידיו וברגליו, וכך נסענו בניידת לבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully