וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנים בבת-ים תוהים: "למה השוטר ירה בתייר?"

9.4.2012 / 19:27

מעדויות בשטח עולה כי ההולנדי שנפצע קשה מירי שוטר, תקף את הכוחות בשטח, שניסו להרחיקו בגז מדמיע, ומשלא הצליחו, נאלצו לירות. "הוא מומחה לאמנויות לחימה, ותקף השוטרים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

בזירת הירי ברחוב יוספטל בבת-ים, מתקשים הדיירים והעובדים במקום להירגע מהאירועים, במסגרתם ירה שוטר בתייר הולנדי בן 30, בתום עימות שפרץ בין התייר לבין בעלי הבית שבו התארח. אחד הדיירים הביע פליאה מדוע פתחו השוטרים באש לעבר התייר, שלדברי אחד השכנים לא היה חמוש. שכנה אחרת אמרה: "כשבא השוטר הוא התנגד לשוטרים, עלה למעלה ועשה שטויות, וזרק על השוטרים דברים, והשוטר ירה בו". מעדויות מהשטח עולה כי השוטרים חשו מאוימים, ריססו את הפצוע בגז מדמיע, ומשלא נרגע אחד השוטרים נאלץ לירות בו. אחת השכנות התייחסה לאותה טענה ואמרה: "כשראיתי את השוטרים שיצאו אני לא הבנתי שהם השתמשו בגז מדמיע, חשבתי שהם ראו מחזה נוראי ובגלל זה הם מקיאים".

גבר בן 30 נורה על ידי שוטר בבת ים, אפריל 2012. דרור עינב
"שמעתי בום חזק, ואחרכך ראיתי שמפנים את התייר באלונקה". זירת הירי בבת ים/דרור עינב

השומרת בלובי הבניין סיפרה לוואלה! חדשות כי "אני לא מבינה מה קרה. הבנתי שבעל הבית קרא למשטרה והגיעו לכאן הרבה שוטרים, הבנתי שהוא איים שהוא ירצח אותם. בערך 20 דקות אחרי שהם עלו למעלה, שמעתי 'בום' חזק, ואחר-כך ראיתי שמפנים את התייר באלונקה".

"הוא בחור חזק, מומחה לאמנויות לחימה"

סנגורו של השוטר היורה, עורך הדין גיל דחוח, מסר כי "הסיטואציה שמרשי נקלע אליה הייתה קשה. מדובר בבלש ממרחב דן, שהגיע יחד עם שוטר נוסף למקום, הם רדפו אחרי התייר לקומה ה-21, בעיקר שום שהם חששו שהוא עומד לקפוץ מגג הבניין. שם ניסו השוטרים לרסס את התייר בגז מדמיע כדי לנטרל אותו, אבל מדובר בבחור חזק והגז לא השפיע עליו. השוטרים, לעומת זאת, החלו לחוש מטושטשים". לדברי הסניגור, התייר הוא מומחה באמנויות לחימה, אדם חזק מאוד שניצל את כישוריו כדי לתקוף את השוטרים. בשלב מסוים הם אף חששו שהתייר ינסה לחטוף את נשקם של השוטרים. "בלית ברירה", סיפר הסניגור, "מרשי נאלץ לירות בו".

מוקדם יותר נפצע התייר באורח קשה, לאחר שנורה בידי שוטר בבניין מגורים בעיר. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים וולפסון בחולון, כשהוא סובל מפצעים בבטנו ובאגן. בשל פגעי הגז המדמיע, שני השוטרים פונו אף הם לבית החולים וולפסון שם הם נחקרים בשעה זו על ידי שוטרי המחלקה לחקירות שוטרים. מדובר באדם שהתארח אצל זוג תושבי בת ים, והוא נמצא בישראל מזה מספר חודשים. בימים האחרונים חשו בני הזוג שמצבו הנפשי הדרדר, והיום, כאמור, הדברים הגיעו לשיא. הם חשו מאוימים על ידו, הזמינו את כוחות המשטרה, שדפקו בדלת הדירה, ומשנפתחה, הוא יצא ועל פי החשד תקף את השוטרים, ופתח במנוסה בחדר המדרגות לעבר הקומות העליונות בבניין. שם התפתח עימות בינו לבין השוטרים במהלכו הם השתמשו בגז מדמיע ובשלב מסוים אחד השוטרים ירה לעברו.

דוד דזלדטי, המתגורר בקומה שבה נורה התייר בבניין: "הייתי בחדר עם בנותיי ושמענו רעש של בום אחד ולאחריו צעקות. התקשרתי למשטרה שם אמרו לי שהם יודעים על המקרה ומטפלים בו ושמדובר באדם שמשתולל בבניין. הם המליצו להישאר בבית ולא לצאת החוצה. בגלל הרעש לקחתי את הבנות ועלינו לגג וכשירדתי בחזרה שמעתי מהשכנים האחרים על מה שקרה".

תייר הולנדי שהתארח בדירה בבת ים נורה על ידי שוטר

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully