וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד הקריקטורה: "מה השיקולים בפרסום כזה?"

דובר הבית הלבן הבהיר, עם זאת, כי פרסום הקריקטורה הלועגת לנביא מוחמד אינו מצדיק אלימות "בשום מקרה". ארה"ב טרם החליטה אם להצטרף לצרפת ולסגור נציגויותיה ביום שישי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ארצות הברית הגיבה הערב (רביעי) בפליאה להחלטתו של המגזין הסאטירי הצרפתי "שרלי הבדו" לפרסם קריקטורה הלועגת לנביא מוחמד, דווקא בימים בהם העולם המוסלמי סוער בעקבות פרסום הסרט "תמימות המוסלמים". "אנו תוהים מהם השיקולים בפרסום דבר כזה", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, והוסיף כי פרסום הקריקטורה "אינו מצדיק אלימות בשום מקרה".

בעקבות הקריקטורה: הממשלה אסרה הפגנת מוסלמים. רויטרס
"הפרסום אינו מצדיק אלימות". הקריקטורה ב"שרלי הבדו"/רויטרס

בעקבות החלטת צרפת לסגור 20 מנציגויותיה בעולם ביום שישי הקרוב מחשש להפגנות אלימות, אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, כי ארה"ב טרם החליטה אם לנקוט בצעדים דומים. לדבריה, המצב נמצא בבדיקה "על בסיס יום-יומי". נולנד הוסיפה כי "ברור שאנו נמצאים בקשר הדוק עם צרפת, בעלת בריתנו, בזמן שהם מעריכים את המצב".

נולנד אף אישרה כי שגרירויות ארה"ב בטוניס, בטריפולי ובצנעא היו סגורות היום, כמו גם הקונסוליות האמריקאיות בשלוש ערים בפקיסטן. עם זאת, היא הדגישה כי השגרירות בבירה איסלמבד נותרה פתוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים עוצרים מפגינים ברחבה שבין משרד הפנים בפריז לשגרירות האמריקנית. ספטמבר 2012. רויטרס
ארה"ב טרם החליטה אם לסגור את שגרירויותיה ביום שישי. צרפת, היום/רויטרס

כאמור, חרף אזהרות נוקבות מצד ממשלת צרפת, המגזין הצרפתי הסאטירי, "שרלי הבדו", הופץ לדוכנים בשעות הצהריים, כשעל שערו קריקטורה הלועגת למוסלמים. הקריקטורה מציגה גבר מוסלמי רתוק לכיסא גלגלים, שנעזר ביהודי חרדי כדי להתנייד. האיור מופיע תחת הכותרת "אסור ללעוג".

הממשלה בצרפת הודיעה כי לפי שעה, לא תפעל לצנזר את העיתון או לאסוף את עותקיו מהדוכנים. במקביל, משרד החוץ בפריז הודיע כי הציב אבטחה מסביב לשגרירויות רבות בעולם, והודיע כי ביום שישי לא תהיה בהן קבלת קהל, מחשש למהומות בסמוך לתפילות במסגדים. לא פורטו שמות השגרירות, אך נאמר כי מדובר בארצות שבהן יש חשש ממהומות. כמו כן, יינעלו בתי ספר ומתחמים ללימוד צרפתית הפועלים ליד השגרירות והקונסוליות באותן מדינות. יצוין כי במדינות ערביות רבות, השגרירות הצרפתית ממילא אינה פועלת בימי שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully