וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימו להתאבד בדיזינגוף סנטר: "למען צדק חברתי"

19.9.2012 / 18:59

פעילי המחאה החברתית התרכזו בקניון בלב תל אביב. שמונה פעילים נעמדו על הגשר, השליכו כרזות לרחוב בהן נכתב "היו שלום". המשטרה עצרה אותם ועוד ארבעה פעילים בגין הפרת סדר

שמונה צעירים, פעילי המחאה החברתית, נעמדו לפנות ערב (רביעי) על הגשר המפריד בין שני הבניינים של דיזנגוף סנטר בתל אביב כאקט מחאתי. הצעירים שברו זכוכיות כדי להגיע למקום בו הם עמדו ללא תזוזה והניפו את ידיהם לצדדים. בנוסף, צעקו הפעילים העומדים על הגשר: "מאיימים להתאבד למען צדק חברתי". לאחר יותר משעה, ולאחר שהמשטרה פרשה מזרון מתנפח אם הפעילים יחליטו לקפוץ, חזרו הפעילים לתוך המבנה והשוטרים אצו בעקבותיהם. לאחר מרדף קצר השמונה נעצרו ובמשטרה מתכוונים לתבוע את הפעילים על הוצאות המעצר.

על פי עמוד הפייסבוק של המחאה החברתית, השליכו הצעירים לעוברים והשבים מכתבים הקוראים להתאחד למען מהפכה חברתית. על פי עדי ראייה, במכתבים שהשליכו הצעירים נכתב "היו שלום".

שמונה נערים מאיימים להתאבד בדיזנגוף סנטר , ספטמבר 2012. דרור עינב
דיזינגוף סנטר, הערב/דרור עינב

בנוסף, מתחת לגשר הצטופפו עשרות בני אדם שמנסים לחסום את הכביש. המשטרה עצרה ארבעה מהם בחשד להפרת הסדר. המפגינים מתחת לגשר שאגו לחבריהם על הגשר: "לנו אכפת". למקום הגיעו כוחות משטרה רבים, ביניהם מפקד מרחב ירקון, תת ניצב יורם אוחיון, מפקד תחנת לב תל אביב, סגן ניצב דני לוי וכן ניידות כיבוי אש ומד"א.

שמונה נערים מאיימים להתאבד בדיזנגוף סנטר , ספטמבר 2012. דרור עינב
שמונה נערים מאיימים להתאבד בדיזנגוף סנטר , ספטמבר 2012/דרור עינב

המכתב שהפיצו הפעילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שמונה נערים מאיימים להתאבד בדיזנגוף סנטר , ספטמבר 2012. דרור עינב
שמונה נערים מאיימים להתאבד בדיזנגוף סנטר , ספטמבר 2012/דרור עינב
מכתב פעילים חברתיים דיזנגוף סנטר,ספטמבר 2012. דרור עינב
הפעילים לאחר שנעצרו/דרור עינב

במהלך הקיץ האחרון, נעשו ניסיונות להחיות את המחאה החברתית שפרצה בקיץ שעבר. אמנם התקיימו מספר הפגנות בהן השתתפו כמה אלפי בני אדם במשך מספר שבועות אולם המחאה לא המריאה. אחד האירועים הזכורים מאותן הפגנות הוא ההצתה העצמית של משה סילמן, פעיל מחאה חברתית מחיפה שהשתתף בהפגנה בתל אביב, כאמור הצית עצמו ומת לאחר מספר ימים מפצעיו. עוד מקרה זכור הוא ההפגנה האלימה של פעילי המחאה בתל אביב בה נשברו חלונות ראווה של שני בנקים ומעצרים אלימים של השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully