וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה מחרידה: הורים שרצחו את ילדיהם

19.9.2012 / 18:07

עשרות מקרים זעזעו את המדינה לאורך השנים: מאלי פימשטיין ועד איתי בן דרור, מהטבעה ועד דקירה. לאם החשודה מרהט קדמו אבות, אימהות ואפילו סב שהביאו את חיי ילדיהם אל קצם

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: חוקרי המשפטרה מגיעים לזירה ברהט

האם מרהט החשודה בדקירתם של שלושת ילדיה למוות היום (רביעי) היא לא הראשונה. במהלך השנים, עשו אבות ואימהות את הבלתי נתפס והביאו למותם של ילדיהם. רצון לנקמה על רקע פרידה, רצון להיפטר מילדה, דיכאון אחרי לידה ואי שפיות – כל אלה שימשו רקע למקרים המחרידים.

אם משפחה רצחה את שלושת ילדיה. פאנט
זירת דקירת הילדים ברהט, היום/פאנט

בחודש מרץ 1992 הובילה מרינה דוידוביץ', אחות במקצועה, את שתי בנותיה, נעמה בת השבע וליטל בת השלוש, אל חדר האמבטיה בדירת המשפחה בכרמיאל, ושם הטביעה אותן למוות. בית המשפט קבע שהיא לא הייתה שפויה בעת ביצוע המעשה ושלח אותה לאשפוז פסיכיאטרי. בשנת 2005 קבעה ועדה פסיכיאטרית שאין סיבה להמשיך באשפוז ודוידוביץ' שוחררה.

בשנת 1999 יצא גד כרמי, בן 33 מקריית מוצקין, עם בת זוגו ועם בתם התינוקת מעיין, שהייתה אז בת שמונה חודשים, לבלות בגן ציבורי. האם הלכה לעיסוקיה, וכרמי התיישב עם בתו על הדשא מחוץ לקניון. לפתע הוא שלף סכין יפנית מכיסו והחל לדקור ילד בן שמונה שעבר במקום. הילד נפצע קשה, אך הצליח להימלט. אז אחז כרמי בבתו התינוקת ושיסף את גרונה בסכין. מאוחר יותר טען כרמי כי רופא שיניים ניסה להרעילו בעבר בעזרת כספית, וכי בשל כך נולדה בתו עם מחלת הלוקמיה. הוא נמצא לא שפוי בעת ביצוע המעשה ונשלח לאשפוז.

התחנן בדמעות שיעזרו לחפש את ילדתו

שני מקרים נוספים זעזעו את המדינה באותה שנה. ארז טבעוני מחולון הגיע לבית ויצ"ו בתל אביב במטרה לפגוש את שני ילדיו, עידן בן הארבע ואביטל בת השנתיים. כשפקידת הסעד יצאה לדקות ספורות מהחדר, שפך טבעוני על ילדיו חומר דליק והצית אותם למוות. טבעוני נידון לשני מאסרי עולם. במקרה אחר, אמנון כהן, נהג מונית מתל אביב, רצח את רעייתו ואת שני ילדיו. כהן נתן לילדיו כוס חלב ובה כדור שינה, ולאחר שנרדמו חנק אותם למוות. את רעייתו דקר באמצעות סכין, ובחקירתו סיפר כי חשד בה שהיא מנהלת רומן עם גבר זר ברשת האינטרנט.

אחד המקרים היותר זכורים אירע בשנת 2002 בירושלים, אז פנה אלי פימשטיין בדמעות לעם ישראל והתחנן לסיוע בחיפושים אחר בתו, הודיה בת השנה ועשרה חודשים, שנעלמה מביתו. כעבור כמה ימים הודה פימשטיין כי הטביע את הפעוטה למוות באמבטיה וקבר את גופתה בתוך בור ביער, ואף הוביל את החוקרים לגופה. בני משפחתו טענו כי הוא עשה זאת כנקמה בגרושתו רוני קדם. בשנת 2004 נידון פימשטיין למאסר עולם.

2008 - שנת שיא ברצח ילדים על ידי הוריהם

שנת 2008 הייתה שנת שיא במקרים של הורים שנטלו את חיי ילדיהם. במרץ, באישון לילה, לקחה אולגה בוריסוב את בנה אלון בן הארבע לחוף הים בבת ים, שם השליכה אותו למים. הוא נמשה במצב אנוש ומת לאחר זמן קצר. במסגרת הסדר טיעון, הורשעה בוריסוב בהריגה ונידונה לשמונה שנות מאסר, אותן היא מרצה בימים אלה.

באותו חודש הטביעה רגינה קרצ'קוב מתל אביב למוות את בנה מיכאל בן הארבע בתוך גיגית. בכתב האישום שהוגש נגדה בגין רצח נכתב כי מיכאל הקטן ניסה להתנגד לאחיזתה, אולם היא לא הרפתה עד אשר חדל לנוע. אז התקשרה למוקד המשטרתי ולחשה למוקדנית: "הרגתי את הבן שלי". גם קרצ'קוב הורשעה בהסדר טיעון ונידונה ל-12 שנות מאסר.

המזוודה שבה כנראה נמצאת גופתה של רוז. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
המזוודה ובה גופת הילדה רוז פיזאם, שנמצאה במימי הירקון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

באותה השנה, בתום חיפושים נרחבים ומתוקשרים, נמצאה גופתה של הילדה רוז פיזאם בת הארבע בתוך מזוודה בנחל הירקון בתל אביב. שלוש שנים לאחר מכן, נידונו למאסר עולם סבה רוני רון שהורשע ברצח ואמה מארי פיזאם שהורשעה בשידול לרצח. בית המשפט קבע כי בני הזוג עשו מאמצים רבים להרחיק את רוז מהבית בשל קשיים בגידולה. לפי כתב האישום, לאחר שכשלו, ובשל הפצרותיה הרבות של מארי, גיבש רון "את החלטתו לפתור את 'בעיית רוז' באופן סופי ולגרום למותה".

במקרה נוסף שהתרחש בשנת 2008, ירה למוות קצין המשטרה, פקד מייקל פישר, באשתו הילה בת ה-30 ובשני ילדיו, יובל בן השלוש וירדן בת החודשיים בביתם בהוד השרון, ולאחר מכן התאבד. המקרה הותיר סימני שאלה רבים. אשתו של פישר שירתה גם היא כקצינה במשטרה, ולא היה ידוע על אלימות בין השניים. עד היום לא ברור מה הוביל את האב לחסל את כל משפחתו.

נקמה ואי-שפיות

מקרה זכור אחר הוא זה של אסף גולדרינג בן ה-32 ממושב בצרה, שנחשד ברצח בתו נועה בת השלוש בחודש יולי 2009. גולדרינג נחשד כי תכנן מראש את הרצח, על רקע הליך הגירושים מאשתו. הוא מעולם לא הועמד לדין, וביום הכיפורים באותה שנה התאבד בבית המעצר.


משפטה של מיכל אלוני, הנאשמת כי בחודש נובמבר 2010 רצחה את שתי בנותיה, נטלי בת השש ורוני בת הארבע, עדיין מתנהל. לפי כתב האישום, אלוני חנקה למוות את בנותיה בבית סבתן, אחת אחרי השנייה, באמצעות גרב. היא אף שחזרה את המעשה. בתחילה ניסה צוות ההגנה לטעון כי אלוני לא הייתה שפויה בעת ביצוע העבירה, אולם בית המשפט דחה את הטענה לאחר שחוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי קבעה כי היא אחראית מבחינה פלילית למעשיה.

גרושתו של איתי בן דרור: "החיים אכזריים". שלומי גבאי
קבריהם של הילדים שרצח אביהם, איתי בן דרור/שלומי גבאי

לפני כחודשיים באה לסיומה טרגדיה שהסעירה את המדינה, כאשר בית המשפט המחוזי גזר שלושה מאסרי עולם מצטברים על איתי בן דרור, שרצח בקיץ 2010 את שלושת ילדיו, אור בן החמש, רוני בת השמונה ועומר בן העשר. גרושתו לילך שם טוב אמרה לאחר הקראת גזר הדין: "אני מרגישה הרבה לחץ ומועקה, אבל יש צדק והוא נעשה היום. אני מקווה שהוא ינמק בכלא, שלא אשמע ממנו יותר לעולם ושלא אצטרך לראותו בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully