וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסין: חושף "משפט המאה" הועמד לדין

הטלגרף דיווח שמשפטו של וואנג לי-ג'ון, יד ימינו של בכיר המפלגה הקומוניסטית בו שי-לאי שהודח לאחר שאשתו הואשמה ברצח, החל מוקדם מהצפוי בדלתיים סגורות. הרשויות מכחישות

צילום: רויטרס: עריכה: גדי וינסטוק

(צפו במשפטה של גו קאי-לאי בחודש שעבר)

הסתעפות נוספת בפרשות הרצח והשחיתות בסין: למרות הכחשות רשמיות מטעם הממשל, משפטו של וואנג לי-ג'ו?ן התחיל מוקדם ביום אחד מהצפוי, כך חשף היום (שני) הדיילי טלגרף הבריטי. משפטו של וואנג, מבכירי המפלגה הקומוניסטית שהביא לחשיפת פרשת הרצח של ניל הייווד, נערך מאחורי דלתיים סגורות בעיר שנגדו שבדרום מערב המדינה, כאשר בניין בית המשפט היה מוקף בשוטרים וסוכנים סמויים. בחודש שעבר גו קאי-לאי, אשתו של בו שי-לאי בכיר המפלגה הקומוניסטית, הורשעה ברצח ידיד המשפחה הבריטי ניל הייווד, לאחר שהרעילה אותו.

עורכת דינו של וואנג, וואנג יונקאי, אישרה את הפרטים ומסרה לטלגרף כי השימוע החל ב-8:30 בבוקר, נמשך עד הצהריים ועירב סודות מדינה. "היום הוא החלק הפרטי משום שהוא מערב סודות מדינה – זה היה על שני אישומים של עריקה וכיפוף החוק למטרותיו", אמרה. למרות הודאתה של עורכת הדין, הרשויות המשיכו לומר כי לא יידעו אותם על תחילת המשפט ואינן יכולות לאשר המידע.

וואנג לי-ג'ו?ן - אחד מבכירי המפלגה הקומוניסטית, סגן ראש העיר צ'ונג-צ'ינג ומפקד המשטרה בעיר - ויד ימינו של מזכיר המפלגה הקומוניסטית בעיר, בעלה של הנאשמת ברצח – נעלם ב-6 בפברואר השנה. כלי תקשורת בסין ובלוגרים ניסו לשער לאן נעלם. בתחילה העריכו שהוא נמלט לאחר שהמשטרה הטילה עוצר על ביתו, ובדיווחי התקשורת הרשמית של סין פורסם שהוא יצא לחופשה בעקבות עומס עבודה כבד.

בו שילאי, לשעבר בכיר במפלגה הקומוניסטית של סין שהודח בפרשת שחיתות, עם אשתו, גו קאילאי, החשודה ברצח אזרח בריטי. רויטרס
בכיר המפלגה ואשתו שהורשעה ברצח/רויטרס

מאוחר יותר באותו היום התגלתה כבר תמונה שונה: לפי דיווחים חדשים, וואנג עלה על רכב אזרחי והחל בנהיגה בת ארבע שעות מערבה, לכיוון הקונסוליה האמריקאית בעיר צ'נג-דו, שם העביר לאמריקאים מידע על פשעים שביצעו לכאורה בכירים במפלגה הקומוניסטית, בהם בו שילאי ואשתו. נטען שהוא גם העביר מידע לגבי רציחתו של הייווד, בפרשה שאירעה שלושה חודשים קודם לכן, שעד אז יוחסה באופן רשמי ל"הרעלת אלכוהול".

בעבר פורסם כי וואנג לי-ג'ון היה ככל הנראה קשור לתעשייה של סחר באיברים. בספטמבר 2006 הוא אף זכה בפרס על תרומתו להצלחתן של השתלות איברים מ"תורמים" חיים (תוכן נאום קבלת הפרס שלו זמין ברשת). המידע החדש שהתקבל כעת מאשר כי לא רק וואנג, אלא גם פטרונו בו שי-לאי ואשתו, היו מעורבים ישירות באותה תעשייה של קצירת איברים, ולא רק זאת, אלא שגם מכרו לאחר מכן את הגופות שנשארו. לא ידוע אם הצרכנים בחו"ל היו מודעים למקורן של הגופות, אך מי שבהחלט ידע הוא המתווך - ניל הייווד.

נשיא סין, הו ג'ין-טאו, החליט להפיל את בו כשהבין שהוא אינו רק שואף להגיע לתפקידים בכירים במפלגה ולהנהיג אותה, אלא זומם להשתלט על ההנהגה באופן פעיל, בהפיכה צבאית. כדי להפיל את בו, היה על הנשיא לאסוף עדויות על פשעיו. לכן שלח את ועדת הפיקוח על המשמעת לחקור את וואנג לי-ג'ון, יד ימינו של בו. לבו היו שתי אפשרויות: לתאם גרסאות עם וואנג ולהגן עליו, או לחסל אותו. הוא בחר באפשרות השנייה. וואנג, שגילה זאת מבעוד מועד, נמלט לקונסוליה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully