וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם ברצח אדם שתקף אותו מינית - וישוחרר ממעצר

גלעד גרוסמן

17.9.2012 / 16:01

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת שירות המבחן, לפיה הצעיר מסוכן לעצמו ולסביבה וצריך לשהות במעצר. עורך דינו ערער, ולפני החג קבע בית המשפט העליון: הצעיר ישוחרר למוסד דתי

בית המשפט העליון הורה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בלוד לשחרר ממעצר צעיר הנאשם ברצח של אדם שתקף אותו מינית, וזאת בניגוד לחוות הדעת של שירות המבחן.

תחילת הפרשה במאי 2010, אז הוגש כתב אישום נגד הצעיר, בו נטען כי הוא חנק את המנוח ואחר כך הכה אותו למוות באמצעות לבנה, בעקבות סכסוך כספי בין השניים. בחקירתו הראשונה במשטרה הודה הצעיר ברצח, ואמר כי עשה זאת מכיוון שהמנוח סחט אותו. אולם בחקירתו השלישית הוא טען כי הסיבה לרצח היא מעשי סדום שביצע בו המנוח בשני מקרים שונים.

בתחילת השנה הורה בית המשפט העליון לבחון אפשרות לשחרר את הצעיר למעצר בית, לאחר שהשופטת עדנה ארבל קבעה לראשונה כי לא ניתן לשלול את הטענה שמעשי הסדום אכן התרחשו, וכי המסוכנות הנשקפת מהצעיר התמקדה רק במנוח. בעקבות ההחלטה, בחן שירות המבחן כמה חלופות מעצר, אולם פסל את האפשרות לשלוח את הצעיר למעצר בית אצל קרובי משפחתו, ואף סירב לשכן אותו במוסד דתי בתל אביב, שאליו נשלחים לעתים עצורים. זאת עקב החשש שהוא מסוכן בשל תחושת הקורבנות ממנה הוא סובל, וכן לאור העובדה שהוא אלכוהוליסט. בית המשפט המחוזי אימץ את עמדת שירות המבחן.

עורך הדין אלון אייזנברג, פרקליטו של הצעיר, ערער על ההחלטה בבית המשפט העליון וביקש לשחרר את הצעיר למעצר בית. בשבוע שעבר קיבל השופט חנן מלצר את בקשת הערר, והורה לשחרר אותו ולשכנו במוסד הדתי. עם זאת, השחרור יתבצע רק לאחר שבית המשפט המחוזי יקבע כיצד ניתן לשחררו תוך הפחתת הסיכונים הנטענים לגביו ושמירת בריאותו הפיזית והנפשית. "ברור כי יידרש שהעורר יהיה נתון לאיזוק אלקטרוני, יוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ ושחרורו יותנה בערבויות שיקבעו על ידי בית המשפט המחוזי הנכבד, בהתחשב במצבם הכלכלי הקשה של העורר ומשפחתו", כתב השופט מלצר בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully