וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פלסטינים הציתו רכב בירושלים על רקע לאומני

16.9.2012 / 13:54

לדברי בעלת הרכב, לתקרית קדמה היתקלות עם צעירים מהכפר עיסאוויה שניסו לגנוב את רכבה. אחד השכנים: "הם רוצים להראות שהם בעלי הבית של המקום. מדובר בתג מחיר פלסטיני"

חשד ל"תג מחיר" פלסטיני בירושלים: רכב השייך ליהודים מאחת השכונות במזרח העיר נשרף הלילה (ראשון) כליל. תושבי המקום טוענים כי למקרה קדם ויכוח בין בעל הרכב לתושבי הכפר עיסאוויה הסמוך. "היום בבוקר בעלי פתח את הרכב. הדלת לא הייתה נעולה, ושם גילינו שהוא עבר טיפול רציני. ההגה הוצא ממקומו לחלוטין", סיפרה רייצ'ל, מבעלי הרכב. לדבריה, "הפלסטיק הקדמי עצמו נחתך, חוטי חשמל הוצאו, נחתכו ונשרפו בצורה כזו שלא ניתן לתקן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפלסטיק הקדמי נחתך, חוטי חשמל הוצאו, נחתכו ונשרפו בצורה כזו שלא ניתן לתקן". כלי הרכב שהוצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, לאירוע קדמה היתקלות עם צעירים תושבי עיסאוויה. "אנו אנשים דתיים ונראים כך", המשיכה רייצ'ל, "ביום שני האחרון בעלי הגיע להחנות את הרכב. היו שם שני בחורים ערבים מהכפר הסמוך שהתחילו לצחוק עליו ושאלו אם הוא מוכר את הרכב. לפני חודש וחצי קנינו רכב, והוא היה ברשותנו שבועיים". "כשבעלי קם בבוקר", היא נזכרת, "הוא ראה ששברו את החלון ושכנראה ניסו לגנוב אותו ואת כל המסמכים שהיו בו, כולל ביטוח וצילומי תעודות זהות".

לרייצ'ל עצמה אין ספק באשר למניע. "ברור שזה על רקע לאומני, ברור שהם חיפשו אותנו. זה לא נורמלי, זו השחתה מכוונת", הסבירה. "לפני כמה ימים", היא משחזרת, "בעלי נכנס לבית מהדלת האחורית בחצר, ושם מצא את כל המסמכים, כאילו מישהו ניסה להגיד שיודעים איפה אנחנו וגם איך אנו נכנסים הביתה".

אלימות קשה בעיסאויה ביום שישי האחרון. אחמד סיאם, מרכז המידע ואדי חילווה-סילוואן, ספק 500
"צעירים מהכפר הסמוך משוטטים בשכונה ומחפשים חובשי כיפות". מעצר תושבים בעיסאוויה/ספק 500, אחמד סיאם, מרכז המידע ואדי חילווה-סילוואן

יוני, אחד השכנים, הוסיף כי תושבי השכונה סובלים רבות מהצקות על רקע לאומני. "יש מקרים רבים של ערבים מעיסאוויה שבאים לשכונה ועושים ונדליזם", סיפר. "לאותו אדם שברו כבר את החלונות של הרכב לפני מספר שבועות, על רקע דומה". עוד הוסיף השכן כי "צעירים מהכפר הסמוך משוטטים בשכונה ומחפשים חובשי כיפות, מגיעים וצועקים לנו שזה האדמה שלהם ושנעוף, שולחים הערות מטרידות לנשים ולנערות".

לדבריו, "לפני כמה ימים הם ראו את השכן שלי מחנה את הרכב, והתחילו להציק לו ולאיים עליו. הוא אדם מנומס ולא נגרר לוויכוחים. לאחר כמה ימים הם שרפו לו את הרכב. הם רוצים להשתלט ולהראות שהם בעלי הבית של המקום. גם לגן השעשועים הסמוך הם מגיעים ומנסים להפריע. המשטרה מתייחסת למקרים האלה בסלחנות ולא כאל מעשי תג מחיר פלסטיני, והדבר מקשה עלינו מאוד".

שלושה נערים חשודים בהצתת ספר תהלים בבית עלמין

אמש דווח על מעצרם של שלושה נערים בני 16, תושבי ראס אל עמוד שבמזרח ירושלים, בחשד שהציתו ספר תהלים בבית הקברות שבהר הזיתים. בחקירתם הודו שניים מהחשודים במעשה, ואילו החשוד השלישי קשר עצמו לאירוע. במשטרת ירושלים מתכוונים להגיש נגד השלושה כתבי אישום בהליך מזורז. חלקו היהודי של בית העלמין בהר הזיתים סובל מפעם לפעם מוונדליזם מכוון ומהשחתת מצבות, והמשטרה הציבה במקום מצלמות אבטחה ואמצעים נוספים על מנת לנסות ולהקטין את התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully