וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי עיסאוויה חשודים בהצתת שריפות בירושלים

28.6.2012 / 9:30

המשטרה עצרה בני 15 ו-17, בחשד למעורבות בהצתת השריפה בבסיס עופרית ובהצתה ליד בית החולים הדסה. במשטרה חושדים כי הרקע להצתות לאומני

שני נערים, מהכפר עיסאוויה נעצרו בחשד לכמה הצתות שהיו בירושלים בתקופה האחרונה. השניים, בני 15 ו-17, חשודים שהציתו שדה קוצים ליד בסיס עופרית של צה"ל בהר הצופים, בה נפגעו קל 14 חיילים. כמו כן, הם חשודים שהציתו שריפה ליד בית החולים הדסה עין כרם. מהמשטרה נמסר, כי נבדק חשד שהם קשורים להצתות נוספות בבירה ושנערים נוספים שיתפו עמם פעולה.

השניים נעצרו אתמול, ומעצרם הוארך עד הבוקר (חמישי). לדברי המשטרה, אחד החשודים הודה בחקירתו בביצוע המעשים, שיחזר אותם והפליל את חברו, שקשר עצמו למעשים. השניים יובאו הבוקר (חמישי) לדיון בהארכת מעצרם בפני בית משפט השלום בירושלים. המשטרה תטען בפני בית המשפט כי רקע לאומני עומד מאחורי מעשיהם.

שריפה בצומת מוצא בירושלים , יוני 2012. דרור עינב
מאמצי הכיבוי אתמול במוצא/דרור עינב

בתקופה האחרונה התלוננו כבאים מתחנת ירושלים על הצתות חסר תקדים בהיקפו לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדבריהם, מתחילת חודש יוני ועד לאמצעו, הם נקראו ל-3,000 אירועים, מהם 284 דליקות היו שריפות קוצים. כ-60% מהשריפות – יותר ממחצית – הוגדרו הצתות בזדון. לשם השוואה, במהלך כל חודש מאי תועדו 2,200 אירועים, לעומת ממוצע השנתי שעומד על 8,000.

מעל 40 צוותי כיבוי פעלו אמש בשני מוקדים בירושלים

שלשום פרצו שתי שריפות גדולות בסביבת ירושלים בשני מוקדים סמוכים, האחד באזור מוצא ומבשרת ציון והשני במעלה החמישה. הלהבות כילו כ-300 דונמים של חורש טבעי, וכ-200 מהם בשטחי הגן הלאומי עינות תלם.

מעל ארבעים צוותי כיבוי פעלו באזור בסיוע שישה מטוסי כיבוי ומסוקי משטרה. תושבים רבים פונו מבתיהם וכביש ירושלים-תל אביב נסגר במהלך התפשטות האש לתנועה. מלבד שלושה נהגים שנפגעו קל משאיפת עשן, איש לא נפגע.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שריפה במבשרת ציון. יותם רונן
כבאים במבשרת ציון, אתמול/יותם רונן

דובר כבאות ירושלים, רשף משנה אסף אברס, אמר כי הכבאים "רצים מאירוע לאירוע". לדבריו, בחלק גדול מהאירועים, במוקדי השריפות מאותרים שרידים המעידים על הצתה, בהם קופסאות גפרורים, צמיגים בוערים ומכלי דלק.

"תופעה מאורגנת של צעירים ממזרח העיר"

גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! חדשות כי הם חושדים שמאחורי גל ההצתות בשנה האחרונה עומדים פלסטינים תושבי ירושלים. לטענתם, "ההצתות נעשות על רקע חבלני, "למרות שיש גם שריפות שנגרמות עקב חוסר זהירות או מעשי קונדס".

אותם גורמים אמרו כי יש "תופעה מאורגנת, במסגרתה יוצאים מספר צעירים משכונות במזרח העיר, כשהם מצוידים בכלי בערה ומציתים מספר רב של מוקדים באותו תא שטח תוך זמן קצר. הם בורחים, ולמחרת מציתים במקום אחר. אנו מתמודדים עם תופעה כזו כל שנה, עם בוא הקיץ, אך לא בהיקף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully