וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מנהיגי אירן פועלים בקיצוניות שלא תיאמן

בראיון לטלוויזיה האמריקאית אמר ראש הממשלה כי הקנאות המוסלמית, כפי שנראית בהפגנות בימים האחרונים, מאפיינת את המנהיגים באירן. "שקיצוניים כאלה יחזיקו בנשק גרעיני?"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין לתוכנית "פגוש את העיתונות" האמריקאית שתשודר היום (ראשון) ברשת NBC, והזהיר את קובעי המדיניות האמריקאים כי מדיניות בלימה לא תעבוד כנגד אירן גרעינית. בראיון דחה נתניהו אמירות לפיהן אירן תתנהג כפי שהתנהגה ברית המועצות בתקופת המלחמה הקרה. "אני חושב שאירן היא מאוד שונה. מנהיגיה פועלים בקיצוניות שלא תיאמן, המוצבת לפני הצורך שלהם בהישרדות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ירושלים, אוגוסט 2012. Mark WIlson, GettyImages
"לא הייתי סומך על ההיגיון של טהרן". נתניהו/GettyImages, Mark WIlson

"מדינות עשו חישובים של עלות ותועלת מאז כניסת הנשק הגרעיני למשחק האסטרטגי אך אני לא הייתי סומך על ההיגיון של טהרן". המשיך נתניהו. "זו אותה הקנאות שרואים בהסתערות על שגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם בימים האחרונים", אמר ראש הממשלה בהתייחסו לגל ההפגנות האלימות בעולם המוסלמי בעקבות הסרט המבזה, לדברי המפגינים, את הנביא מוחמד. "אתם רוצים שקיצוניים כאלה יחזיקו בנשק גרעיני?".

מהומות בקהיר, מצרים. 12 בספטמבר 2012. AP
מפגינים מוסלמים בקהיר נגד הסרט המבזה את הנביא מוחמד/AP

על רקע המחלוקות הברורות בין ישראל לארה"ב באשר לסוגיית הטיפול בתוכנית הגרעין של אירן, העניק שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, ראיון למגזין האמריקאי "פוריין פוליסי" ודחה את קריאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציב "קווים אדומים" לאירן. "לנשיאי ארצות הברית ולראשי ממשלת ישראל או כל מדינה אחרת אין קווים אדומים שקובעים את החלטותיהם", אמר פנטה בראיון.

לדבריו, "מה שכן יש למנהיגים הן עובדות שמוצגות להם באשר למצבה של מדינה, ואז הם שוקלים איזה סוג של פעולה יש לנקוט על מנת להתמודד עם המצב". שר ההגנה האמריקאי הוסיף כי "זה העולם האמיתי. קווים אדומים הם סוג של טיעונים פוליטיים אשר משתמשים בהם כדי לדחוק אנשים לפינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully