וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בפריצת המפגינים למוצב הכוח הרב-לאומי בסיני

ערוץ טלוויזיה במצרים פרסם סרטון המתעד את פריצתם של עשרות פעילים איסלמים למוצב הבינלאומי בחצי האי. בסרטון נראים המפגינים חבושים בכאפיות וקוראים קריאות בעד האיסלם

צילום: סרטון שהועלה ליוטיוב, עריכה: מיכאל ברגמן

יממה לאחר פריצתם של עשרות פעילים איסלמים למוצב הכוח הרב-לאומי בחצי האי סיני, פרסם היום (שבת) ערוץ הטלוויזיה המצרי "סינאא' אלאן" (סיני עכשיו) סרטון המתעד את הפריצה. בסרטון נראים הפעילים הזועמים בתוך שטח המוצב, כשהם מניפים דגלים עליהם נכתב "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד הוא שליח האל". הפעילים, חבושים בכאפיות, קראו קריאות בעד האיסלם והנביא מוחמד.

מיקום המוצב הרב-לאומי שהותקף:

אמש דווח כי בתקיפה על המוצב נפצעו שלושה אזרחי קולומביה, שהועברו לבית חולים בעיירה שייח זוויד. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בתקיפה נפצעו ארבעה קצינים. גורמים במוצב הכוח הרב לאומי בעיירה אל ג'ורה מסרו לאתר המצרי "אל-יום-אל-סאבע" כי הפעילים פרצו למקום, הציתו בו אש והסירו את הגדרות סביבו. לפי הגורמים, במקום התנהלו חילופי אש בין הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום התנהלו חילופי אש בין הצדדים. המוצב לאחר ההשתלטות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי אחד הדיווחים בתקשורת המצרית, הפעילים הציתו צמיגים בכביש המוביל לבסיס כדי למנוע מעבר של כוחות סיוע. לפי דיווח נוסף, הפעילים השתלטו על אמצעי הקשר והתחמושת בבסיס. על פי הערכות, הפעילים שתקפו את המוצב שייכים לג'יהאד העולמי, והרקע למעשה הוא המהומות סביב הסרט "תמימות המוסלמים" שלעג לנביא מוחמד. אחד הדיווחים טען כי מדובר בבדואים.

בחודשים האחרונים תגבר הצבא המצרי את מוצב הכוח הרב-לאומי עקב חשש מהתקפות של ג'יהאד עולמי וחמולות בדואיות בגזרה. במוצב שוהים כדרך קבע משקיפים מארצות הברית, מקנדה וממדינות נוספות. כמו כן, בחודש האחרון נסגרו מספר פעמים צירי התנועה אל המוצב בעקבות פרובוקציות של חמולות בדואיות וניסיונות לגבות כסף על הפעילות בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully