וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים איסלמים תקפו מוצב של כוח רב-לאומי בסיני

בפריצה אל מוצב רב-לאומי בחצי האי נפגעו מספר משקיפים מירי בנשק קל ורימונים. הרקע למתקפה הוא הסרט שעורר זעם בעולם המוסלמי. גורם צבאי: ייתכן שהפצועים יפונו לסורוקה

פעילים איסלמים פרצו אמש (שישי) למוצב של כוח רב-לאומי בחצי האי סיני. במהלך האירוע, תקפו את המוצב מחבלים חמושים ממספר כיוונים, בנשק קל ורימונים. על פי אחד הדיווחים, ישנם שלושה פצועים קולומביאנים שהועברו לבית חולים בעיירה שייח זוויד. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בתקיפה נפצעו ארבעה קצינים.

גורמים במוצב הכוח הרב לאומי בעיירה אל ג'ורה מסרו לאתר המצרי "אל-יום-אל-סאבע" כי הפעילים פרצו למקום, הציתו בו אש והסירו את הגדרות סביבו. לפי הגורמים, במקום מתנהלים חילופי אש בין הצדדים. כוחות בינלאומיים נוספים הגיעו למקום כדי למנוע פריצה ליתר חלקי הבסיס והכריזו על העלאת כוננות. הפעילים הסירו את דגלים במקום ושמו במקומם דגל שחור, שעליו נכתב "אין אל מלבד אללה ומוחמד הוא שליח האל". דגל זה מזוהה עם ארגון אל-קאעדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים הניפו דגל המזוהה עם אל-קאעדה. המוצב לאחר ההשתלטות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי אחד הדיווחים בתקשורת המצרית, הפעילים הציתו צמיגים בכביש המוביל לבסיס כדי למנוע מעבר של כוחות סיוע. לפי דיווח נוסף, הפעילים השתלטו על אמצעי הקשר ותחמושת בבסיס. על פי הערכות, הפעילים שתקפו את המוצב שייכים לג'יהאד העולמי, והרקע למעשה הוא המהומות סביב הסרט "תמימות המוסלמים" שלעג לנביא מוחמד. אחד הדיווחים טען כי מדובר בבדואים.

בחודשים האחרונים תגבר הצבא המצרי את מוצב הכוח הרב-לאומי עקב חשש מהתקפות של ג'יהאד עולמי וחמולות בדואיות בגזרה. במוצב שוהים כדרך קבע משקיפים מארצות הברית, מקנדה וממדינות נוספות.

כמו כן, בחודש האחרון נסגרו מספר פעמים צירי התנועה אל המוצב בעקבות פרובוקציות של חמולות בדואיות וניסיונות לגבות כסף על הפעילות בשטח. הכוח הרב-לאומי פועל במטרה לאכוף את הסכם השלום, ובהתאם לכך יוצאים מדי יום סיורים של הכוח שמרביתו מקנדה ומארה"ב. הכוח פועל באמצעות ג'יפים לבנים ומסוק בצבע אדום-לבן שנע לאורך הגדר ומחפש שינויים מהותיים. בתקופה האחרונה, מיעט הכוח לסייר בכלל הצירים מחשש לחיכוך עם פעילי הטרור החמושים שמסתובבים בשטח.

מיקום המוצב הרב-לאומי שהותקף:

המוני מוסלמים יצאו אתמול לרחובות ברחבי העולם במחאה על הסרט הפוגע לדבריהם בכבוד הנביא מוחמד. המפגינים הזועמים מחו מול שגרירויות מערביות ברחבי העולם, ולחלקן אף הצליחו להיכנס. בסודן, שלושה מפגינים נהרגו במהומות מחוץ לשגרירות האמריקנית בבירה חרטום, מול השגרירות האמריקאית בקהיר נהרגו שני מפגינים, בלבנון נהרג מפגין בעימותים עם כוחות הביטחון בעיר טריפולי, ושלושה מפגינים נהרגו בתוניסיה.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש בטקס שנערך לקבלת ארונותיהם של ההרוגים במתקפה על הקונוסוליה האמריקאית בלוב ביום רביעי, כי ארצות הברית תגיב במהירות לכל מעשה אלימות שיבוצע נגד נציגויותיה בעולם. "נמשיך לעשות כל שבכוחנו כדי להגן על אמריקאים אשר משרתים את המדינה מעבר לים, בין אם המשמעות של זה היא תגבור האבטחה בנציגויות שלנו, עבודה מול מדינות מארחות – שלהן מחויבות לספק אבטחה – והבהרה שמי שפוגע באמריקאים יובא לדין", אמר אובמה בטקס שנערך בבסיס חיל האוויר במרילנד.

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, התקשר אמש אל עמיתו המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי, ואמר לו כי הוא מתנגד לסרט האמריקני "תמימות המוסלמים", ורואה בו "הכפשה של האיסלם". פנטה אמר עוד כי הסרט נועד לפגוע ביחסים בין מצרים לארצות הברית וכי הוא אינו מייצג אלא את עמדת יוצרו. "העם האמריקאי ומנהיגיו מכבדים את כל הדתות השמיות, ובעיקר את דת האיסלם", הוסיף פנטה. סיסי מצדו ביקש מפנטה לפעול על מנת להציב איסורים בחוק שימנעו פגיעה בדתות. השר המצרי אמר עוד כי הוא מתנגד לאלימות וכי ארצו תמלא אחר התחייבותה להגן על השגרירות האמריקאית במצרים. הוא עוד הוסיף כי מצרים תשמור על היחסים האסטרטגים בין שתי המדינות בהתאם לאינטרסים המשותפים.

מוקדם יותר הורה אובמה לערוך סקירה של סידורי האבטחה בנציגויות האמריקאיות ברחבי העולם, כך מסר דובר הבית הלבן, פי.ג'יי קראולי. עוד נמסר כי מתקיימים מגעים עם מנהיגים ברחבי העולם, אשר התחייבו לשמור על ביטחונן של הנציגויות האמריקניות. אתמול אמר הנשיא האמריקאי כי וושינגטון אינה רואה אויב בממשלה האיסלמית במצרים - אך גם אינה רואה בה בעלת ברית. את הדברים אמר אובמה בריאיון לרשת הטלוויזיה "טלמונדו" בשפה הספרדית. בראיון, אמר אובמה כי הממשלה החדשה במצרים עדיין מנסה למצוא את דרכה, אך עליה לקחת אחריות על הנעשה במדינה ולהגן על הדיפלומטים האמריקנים ועל מבנה השגרירות. "אחרת, תהיה זו בעיה גדולה מאוד", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully