וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מצרים אינה האויב אך גם אינה בעלת ברית

אחרי שלושה ימים של מהומות בקהיר, אמר נשיא ארה"ב כי הממשלה האיסלמית בקהיר חייבת להגן על הדיפלומטים האמריקנים כפי שהתחייבה לעשות. "אחרת, זו תהיה בעיה גדולה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אומר כי וושינגטון אינה רואה אויב בממשלה האיסלמית במצרים, חרף שלושה ימים רצופים של הפגנות אלימות מול השגרירות האמריקנית בקהיר - אך גם אינה רואה בה בעלת ברית. את הדברים אמר אובמה הערב (חמישי), בריאיון לרשת הטלוויזיה "טלמונדו" בשפה הספרדית. מוקדם יותר היום הסתער המון זועם על מבנה השגרירות בקהיר. שוטרים נאלצו לירות באוויר כדי להרחיק את המפגינים שצרו על המקום.

בריאיון, אמר אובמה כי הממשלה החדשה במצרים עדיין מנסה למצוא את דרכה, אך עליה לקחת אחריות על הנעשה במדינה ולהגן על הדיפלומטים האמריקנים ועל מבנה השגרירות. "אחרת, תהיה זו בעיה גדולה מאוד", הבהיר.

המחאה בעולם הערבי נגד ארה"ב - סיקור מיוחד
השגרירות בקהיר תחת מצור, מפגין נורה למוות בתימן
ההפגנות הגיעו לעזה, איסמעיל הניה דורש התנצלות
פרשנות: האשליה האמריקנית - מהפכה כמתכון לדמוקרטיה

הנשיא ברק אובמה ומזכירת המדינה קלינטון בנאום על המצב בלוב. הבית הלבן, וושינגטון, 12 בספטמבר 2012. GettyImages
הנשיא אובמה ומזכירת המדינה קלינטון, אמש בבית הלבן/GettyImages

לדבריו, המשטר במצרים, בראשות הנשיא מוחמד מורסי, נבחר באופן דמוקרטי, אך יש להמתין עוד זמן כדי לראות כיצד יתעצבו פניו. בין היתר, ציין כי מצרים צריכה לשמור על הסכם השלום עם ישראל. "עד עכשיו, ראינו שבכמה מהמקרים הם אמרו את הדברים הנכונים ונקטו בצעדים הנכונים. במקרים אחרים, לעומת זאת, הם הגיבו לאירועים בצורה שאינה תואמת לאינטרסים שלנו. "יש עוד עבודה רבה", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפגינים בקהיר מתעמתים עם כוחות הביטחון. מצרים, 13 בספטמבר 2013. רויטרס
אחד המפגינים הבוקר בקהיר, סמוך לשגרירות ארה"ב/רויטרס

אמש, אמר הנשיא מוחמד מורסי כי הוא "תומך במחאה לא-אלימה נגד הסרט האמריקאי הלועג לנביא מוחמד". עם זאת, בהודעה שמסר, הבהיר כי "על המאמינים המוסלמים להתנגד לכל גילויי אלימות כלפי בני אדם ושגרירויות".

הסיבה הרשמית להפגנות זה שלושה ימים במצרים ובכמה מדינות נוספות היא הפצת סרט שלעג לנביא מוחמד. במאי הסרט הוא אמריקני לכאורה. בצנעא, בירת תימן, נורו מפגינים, ואדם אחד נהרג. כעשרים פעילים של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית התקהלו גם מול שגרירות ארה"ב בתל אביב וקראו קריאות נגד ארה"ב. בטהרן התקהלו סטודנטים מול שגרירות שוויץ, המייצגת באירן את ארצות הברית. הפגנות היו גם בתוניסיה ובמרוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully