וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

זעם בעולם המוסלמי על הסרט "תמימות המוסלמים" - שהחשוד בהפקתו הובל לחקירה, בני זוג נמצאו ללא רוח חיים בחורשה בכרמל והחשוד בדריסת הרצות בגבעת ברנר הודה ושחזר

על רקע הפצתו של הסרט האמריקאי, "תמימות המוסלמים", נמשכו גם בסוף השבוע המהומות האלימות מול נציגויות ארצות הברית בעולם הערבי. אמש (שישי) פרצו פעילים איסלמים למוצב של כוח רב-לאומי בחצי האי סיני. במהלך האירוע, תקפו את המוצב מחבלים חמושים ממספר כיוונים, בנשק קל וברימונים. על פי אחד הדיווחים, שלושה פצועים קלומביאנים הועברו לבית חולים בעיירה שייח זוויד. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בתקיפה נפצעו ארבעה קצינים.

מפגינים שורפים דגל ארה"ב בעזה במחאה נגד הסרט על מוחמד. רויטרס
תשעה בני אדם נהרגו במהלך המהומות בעולם הערבי בסוף השבוע/רויטרס

במקביל, מפגינים זועמים מחו אתמול מול שגרירויות מערביות ברחבי העולם, ולחלקן אף הצליחו להיכנס. בסודן, שלושה מפגינים נהרגו במהומות מחוץ לשגרירות ארצות הברית בבירה חרטום. בתוניסיה נהרגו שלושה מפגינים, לאחר פריצה לשגרירות האמריקנית, בקהיר נהרגו שניים בהפגנות מחוץ לשגרירות ארה"ב, ובלבנון נהרג מפגין בעימותים עם כוחות הביטחון בעיר טריפולי.

בעקבות ההפגנות האלימות, הכריזה מחלקת המדינה האמריקאית על הקמת צוות חירום שינהל את הטיפול במצב. בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון, ציינה גורמת בכירה במחלקת המדינה כי הצוות יפעל במתכונת של 24 שעות על מנת "לרכז את המידע ולקבוע תגובה בזמן אמת".

היום, ימים לאחר פרוץ המהומות, הובל לחקירה נקולה בסלי נקולה, החשוד בהפקתו והפצתו של הסרט. נקולה נעצר בתום מארב שנמשך 48 שעות מחוץ לביתו שבפרבר קריטוס, קליפורניה. הוא לווה לניידת בידי שוטרים בעת שיצא מביתו עטוף במעיל ובצעיף, חבוש בכובע וכשעיניו מכוסות במשקפיים.

"אובמה סירב להצעת נתניהו להציב קו אדום לאירן"

בסוף השבוע נמשך גם השיח התקשורתי בנושא תקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין באירן. גורם בכיר בממשל האמריקאי סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, דחה במהלך שיחת הטלפון שלו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השבוע את קריאותיו להציב "קו אדום" מפורש לאירן, אותו לא תוכל לחצות בתכניתה הגרעינית. על פי הגורם, בשיחת הטלפון שארכה שעה, אובמה סירב להצעתו של נתניהו להציב את גודל מאגר האורניום המועשר של אירן כסף בל יעבור לתקיפה צבאית בידי ארצות הברית.

כפי שכבר דווח בעקבות השיחה, הגורם סיפר כי אובמה חזר על התחייבותו שלא לאפשר לאירן לייצר פצצה גרעינית, אולם סירב להסכים לכל פעולה ספציפית מצד אירן – כמו הגעה לסף מוגדר של חומרים גרעיניים או התעלמות מהמשא ומתן – אשר תוביל לתקיפה אמריקנית. "הנשיא זקוק למרחב לקבלת החלטות", ציין הגורם, שביקש שלא להזדהות. "יש לנו קו אדום, זהו נשק גרעיני. אנו מחויבים לקו האדום הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בני זוג נמצאו ללא רוח חיים בחורשה בכרמל

הבוקר נמצאו גופותיהם של בני זוג מאורסים בחורשה סמוכה לכפר עין חוד, סמוך לכפר האומנים עין הוד שבכרמל. השניים הם באיהאם קדור, בת 19 מדליית אל-כרמל, ובן זוגה חכים כיוף, בן 25 מעוספיה.

עובר אורח שעבר בקרבת מקום, בסביבות השעה 7 בבוקר, הזעיק את כוחות המשטרה שנדהמו לגלות את גופת הצעירה שרועה מחוץ למכונית, כשגרונה משוסף, בעוד גופת בן זוגה תלויה על עץ בסמוך לה. צוות מגן דוד אדום קבע את מותם במקום, והמשטרה החלה בבדיקת שלושה כיווני חקירה, בהם רצח והתאבדות, רצח כפול ואף אפשרות כי השניים יזמו התאבדות כפולה.

החשוד בדריסת הרצות הודה ושחזר את המעשה

משטרת מרחב שפלה הודיעה הבוקר כי בתום חקירה מאומצת הצליח צוות מיוחד לגבש די ראיות נגד יניב פיירובוסקין, שנעצר בחשד כי פגע באמצעות טרקטורון בשתי נערות שרצו לפני כשבועיים סמוך לגבעת ברנר. השתיים, טיגיסט ביטאו בת 15 ודראיט בלטה בת 19, נפצעו מעוצמת הפגיעה באורח בינוני-קשה.

במהלך סוף השבוע הודה פיירובוסקין בן ה-23 בדריסה, הוביל את החוקרים למקום האירוע, ביצע שחזור מלא והביע חרטה על מעשיו. מחר בבוקר יובא החשוד פעם נוספת לדיון בהארכת מעצרו והתיק יועבר לפרקליטות מחוז מרכז לצורך הכנת כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully