וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק שומרת: השתייה המתוקה הוגבלה לחצי ליטר

ראש העיר בלומברג הצליח להעביר סופית את הצעת החוק השנויה במחלוקת, שלטענתו תסייע בבעיית ההשמנה ובנושאים בריאותיים נוספים. המתנגדים טוענים כי מדובר בפגיעה בחירותם

עיריית ניו יורק העבירה היום (שישי) את החוק הראשון בארצות הברית האוסר על מכירת משקאות מוגזים ומשקאות ממותקים גדולים, במסעדות ובדוכני מזון ברחבי העיר. ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, היה זה שקרא לחוקק חוק שכזה, במטרה להילחם בתופעת ההשמנה המתפשטת בארצות הברית.

האיסור יחול על מכירת כלל המשקאות הממותקים שגודלם מעל חצי ליטר, בכל מקום שבו הם נמכרים, כולל כל מסעדה, בית קולנוע, אולם ספורט או אפילו דוכן ברחוב, להוציא מכולות וסופרמרקטים – שם יותר למכור את המשקאות הגדולים. משקאות דיאטתים, מיצים טבעיים, מילקשייק או משקאות אלכוהוליים לא ייכללו באיסור.

המתנגדים למהלך, ביניהם אנשים הקשורים למותגי השתייה, וחובבי שתייה מתוקה מן המניין, הודיעו כי ימשיכו במאבק "על חירותם" בבתי המשפט.

מחאה נגד הגבלת מכירת משקאות ממותקים בניו יורק, יולי 2012. GettyImages
מחאה נגד היוזמה של בלומברג, יולי/GettyImages

"השמנת יתר היא בעיה לאומית", אמר בלומברג ל"ניו יורק טיימס", בהציגו את היוזמה יוצאת הדופן לפני מספר חודשים. "אני חושב שזה מה שהציבור מעוניין שראש העיר יעשה". העיתון הניו יורקי הצביע על אפשרות נוספת לצרוך משקאות אלו בכמויות – באמצעות מילוי כוסות מחדש בחינם, דבר הנהוג במסעדות המזון המהיר.

איגוד יצרני ומשווקי המשקאות בעיר כבר הספיקו להגיב בזמנו בחריפות על היוזמה, ובהצהרה שפרסמו נמסר: "הנה זה שוב קורה. האובססיה הלא-בריאה של מחלקת הבריאות בעיריית ניו יורק לתקוף את המשקאות הקלים שוב דוחקת את אנשיה מעבר לקצה. העיר לא תתמודד עם השמנת היתר באמצעות מלחמה במשקאות המוגזים כי לא הם הגורמים להשמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully