וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה בניו יורק: מכירת משקאות קלים - עד חצי ליטר

היוזמה התקדימית של ראש העיר מייקל בלומברג נועדה להילחם בהשמנת יתר, מסוגיות הבריאות הבוערות באמריקה. משקאות דיאטתים, מילקשייק או משקאות אלכוהולים לא ייכללו באיסור

דרכים תקדימיות במלחמה על הבריאות: ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, מציע לאסור מכירת משקאות קלים ממותקים - דוגמת קוקה קולה וד"ר פפר, למשל - בכוסות של מעל חצי ליטר, החל מחודש מרץ בשנה הבאה, חלק מהמאבק בהשמנת היתר של האמריקאים. לפי הניו יורק טיימס, מדובר בתופעה בעלת מימדים מדאיגים בתפוח הגדול: יותר ממחצית מהמבוגרים בעיר סובלים מעודף משקל ושלושה מתוך כל עשרה תושבים שותים לפחות משקה ממותק אחד בכל יום. מדובר בהמשך ישיר למלחמה שהכריז בלומברג בתחומי בריאות נוספים, לרבות האיסור על עישון במקומות ציבוריים, למשל.

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג בשדרות. AP
"השמנת יתר היא בעיה לאומית". ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג/AP

"השמנת יתר היא בעיה לאומית", אמר בלומברג לניו יורק טיימס, בהציגו את היוזמה יוצאת הדופן, "אני חושב שזה מה שהציבור מעוניין שראש העיר יעשה". לפי התוכנית של בלומברג, האיסור יחול על כל מסעדה, בית קולנוע, אולם ספורט או אפילו דוכן ברחוב, ומכירת המשקאות בכמויות גדולות תתאפשר רק בחנויות מכולת. עוד נמסר כי משקאות דיאטתים, מיצים טבעיים, מילקשייק או משקאות אלכוהוליים לא ייכללו באיסור. העיתון הניו יורקי הצביע גם על אפשרות נוספת לצרוך משקאות אלו בכמויות – באמצעות מילוי כוסות מחדש בחינם, דבר הנהוג במסעדות המזון המהיר. היוזמה החדשנית עוד זקוקה לאישור ממועצת הבריאות העירונית, אם כי סביר להניח כי לא יקשה עליה לקבל אישור, כיוון שהעומד בראשה - מחזיק תיק הבריאות בעירייה - הביע תמיכה ביוזמה.

היצרנים: "משקאות המוגזים אינם הבעיה"

איגוד יצרני ומשווקי המשקאות בעיר כבר הספיק להגיב בחריפות על היוזמה, ובהצהרה שפרסמו נמסר: "הנה זה שוב קורה. האובססיה הלא-בריאה של מחלקת הבריאות בעיריית ניו יורק לתקוף את המשקאות הקלים שוב דוחקת את אנשיה מעבר לקצה. העיר לא תתמודד עם השמנת היתר באמצעות מלחמה במשקאות המוגזים כי לא הם הגורמים להשמנה. הגיע הזמן שאנשי מקצוע אמיתיים יחפשו פתרונות שירסנו באמת את התופעה", נכתב בתגובה. אחרים טענו כי מדובר בהגבלות על חופש הבחירה, ואולם, נראה כי הם הולכים ומתמעטים כאשר ברחבי המדינה כבר אסרו על מכירת משקאות קלים בתחומם.

לקריאה נוספת
ליטר קולה ביום - סיכון למחלות לב וסוכרת
מחקר: משקאות תוססים מגבירים אלימות בבני נוער
אילו עוד נזקים מעוללים המשקאות הקלים?
ומה לגבי משקאות האנרגיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully