וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "לא אופתע אם פרשת הרפז תגיע לחקירה פלילית"

13.9.2012 / 16:04

בראיון חג מיוחד לוואלה! חדשות שיפורסם במלואו מחר, מספר דנינו על המבוכה מחשיפת החשדות נגד ניצב שחם, מתחרט על מעצר דפני ליף ומפתיע בבחירת האירוע המשמעותי בכהונתו

"לא אופתע אם בסופו של דבר תצטרך המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד מעורבים בפרשת הרפז", אומר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בראיון נרחב לוואלה! חדשות שיפורסם מחר (שישי). "כמובן שנמתין לדו"ח הסופי ולהחלטת היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, לא אופתע אם בסופו של ההליך תתבקש המשטרה לפתוח בחקירה", הוא אומר, ערב הגשת טיוטה נוספת של דו"ח מבקר המדינה בעניין, אך נזהר: "בתקופת החקירה הייתי מפקד מחוז דרום ועם כניסתי לתפקיד קיבלתי סקירה מראש אגף החקירות. לא ראיתי את הטיוטות. לא די במה שנחשפתי אליו עד כה כדי להורות על פתיחת החקירה".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
"לא חלמתי להיות מפכ"ל". דנינו/נמרוד סונדרס

במהלך הקדנציה, מאמציו של המפכ"ל הכוונו למימוש "מטרת העל" שהציב לעצמו - השבת אמון הציבור במשטרה. 90 דוברים במערך הדוברות המשטרתי, מחלקת ניו מדיה חדשה וכיבוש חזית הפייסבוק עם 150,000 עוקבים - משרתים כולם מטרה זו. זאת כנראה גם הסיבה לכך שהוא מודה כי "הובכתי ברמה הארגונית וגם ברמה האישית, בעקבות חשיפת החשדות נגד מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, לפיהם ביצע עבירות מין בשוטרות שהיו תחת פיקודו. "גם הנפח התקשורתי שהדבר הזה תופס – ברור שהוא עושה רעש. עם זאת, אני חושב שמבחינה ארגונית אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שמקרים כאלה לא יחזרו".

"מעולם לא חלמתי להיות מפכ"ל", מודה דנינו, שנולד והתחנך באשקלון, מרחק קילומטר מביתו של העבריין שלום דומרני - ובחר בדרך החוק. "אפילו שוטר לא תכננתי להיות", הוא מוסיף. בראיון המלא שיפורסם מחר, ניצב דנינו מתייצב מאחורי המלצות המשטרה בתיק אולמרט; מודה בטעות שבמעצרי ראשי המחאה החברתית, ובהם דפני ליף; מסביר מדוע קודם ניצב רוני עטיה, מי שמבקר המדינה שייך לו בטיוטות הראשונות של דו"ח הכרמל "כשל פיקודי"; ומפתיע כשהוא נשאל מהו האירוע המשמעותי ביותר עבורו מאז נכנס לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully