וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: חושדים שהדריסה בשערי תקווה מכוונת

10.9.2012 / 13:47

בטקס הרמת כוסית ומינוי מפקד מחוז ירושלים החדש, הבהיר דנינו כי המשטרה ערוכה מול התרעות לתקופת החגים, בעיקר בדרום; השר לבטחון פנים הכריז על ריכוז מאמץ נגד טרור יהודי

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, העריך הבוקר (חמישי) כי אירוע הדריסה אתמול בו נהרג קב"ט ההתנחלות שערי תקווה, נעשה במכוון, ממניע לאומני. "כל הסימנים מצביעים על חשד סביר שאחד החשודים שבידינו, הוא הנהג, אמר דנינו בטקס הרמת כוסית לראש השנה במטה הארצי בירושלים. "עם זאת, החקירה נמצאת בראשיתה. החשד המרכזי והנחת העבודה, היא שמדובר בכוונת מכוון".

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפקד מחוז ירושלים הנכנס יוסי פריינטה ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, בטקס הרמת כוסית לראש השנה במטה הארצי של המשטרה, 10 ספטמבר 2012. עמוד הפייסבוק של המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
מימין: אהרונוביץ', פריינטה ודנינו, היום בטקס במטה הארצי/חטיבת דובר המשטרה, עמוד הפייסבוק של המשטרה

המפכ"ל התייחס בדבריו גם להיערכות המשטרה לקראת תקופת החגים, ובפרט ראש השנה: "מבחינתנו זה חג בסימן התרעות, בדגש על אזור הדרום, ואנחנו נותנים שם קשב מיוחד. אני מקווה שהימים הקרובים יהיו שקטים ולא תתפתח הסלמה. אנחנו נהיה פרושים בכל רחבי הארץ, במקומות בילוי, בבתי כנסת ובפארקים". הוא התייחס גם למהומות ברשות הפלסטינית בימים האחרונים: "אנחנו נמצאים במעקב צמוד על מה שקורה שם, ומתייחסים לכל התרחישים האפשריים, כולל גלישה של האירועים לתוך השטח שלנו. ניתן להגיד שאנחנו יותר ערוכים משנים קודמות, אבל לא צפוי משהו קונקרטי. כרגע גורמי הביטחון ברשות עובדים בתיאום איתנו, ואני מקווה שככה זה יישאר".

באירוע נכח גם השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שהתייחס לאירועי הטרור היהודי האחרונים, בהם ההצתה במנזר בלטרון, והודיע כי בכוונתו לרכז מאמץ בסוגייה, שעמה מתקשים גורמי הביטחון להתמודד. "נקים בקרוב כוח ייחודי שיתווסף לכוחות הקיימים ויתמודד עם התופעה על מנת להביא את האשמים לדין", אמר השר, שהוסיף והתריע כי לא יהיה בכך די כדי לבלום את התופעה: "על ההורים לשאת באחריות, על המורים לחנך לערך כבוד האדם ועל השופטים לשפוט בחומרה". עד כה לא הוגשו כתבי אישום וכמעט שלא נערכו מעצרים בפרשיות "תג מחיר" השונות שאירעו בחודשים האחרונים.

במהלך הטקס מונה מפקד חדש למחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, במקומו של ניצב ניסו שחם, שיצא לחופשה. ניצב פריינטה, שכיהן עד עתה כמפקד מחוז הדרום, קודם למחוז ירושלים בעקבות החקירה הנמשכת בעניינו של ניצב שחם, החשוד בעבירות מין נגד שוטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully