וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד לתקיפת הערבי בירושלים: "פחדתי שידקרו אותו"

12.9.2012 / 18:26

בלעדי: חברו לעבודה של איברהים אבו טאעה, שנכח במקום האירוע, מספר כי כשהנערים הבינו שהוא ערבי, הם התחילו ישר לתקוף אותו. "הרגשתי חסר אונים, לא יכולתי לעשות דבר מולם"

צילום: גדעון צנטנר, צוות 13, עריכה: יאיר דניאל

"היה להם רצח בעיניים. הם באו בשביל להרוג" – כך סיפר עובד בית המלון "ממילא", שהיה עד לתקיפת הצעיר הערבי איברהים אבו טאעה בירושלים בשבוע שעבר, שנחשפה לראשונה בוואלה! חדשות. בעדות בלעדית, שמסר שעות לאחר הגשת כתבי האישום החמורים נגד שישה נערים תושבי העיר, מגולל א', שביקש לשמור על עילום שם, את שאירע בליל רביעי האחרון, בעת שיצא עם אבו טאעה ועם עובדת נוספת מהעבודה.

"אנו מכירים חודשים רבים מהעבודה, רואים אחד את השני כל יום", סיפר א', יהודי, לוואלה! חדשות. "בסוף המסיבה, נ' חשה לא טוב וליווינו אותה הביתה. כשיצאנו לרחוב, הם הגיעו ושמו אותו ישר כמטרה. איברהים לא רצה ללכת מכות וניסינו ללכת משם בגלל שאנו אנשים יותר תרבותיים. כשהם הבינו שהוא ערבי, הם התחילו ישר לתקוף אותו. אני זרקתי להם כמה מילים 'לכו מפה, עזבו אותו הכל בסדר'. הבנתי שאין עם מי לי לדבר ולכן התקשרתי למשטרה. ואז שמעתי את איברהים צועק מכאבים והם ברחו".

לא ניסית להתערב?

"אף פעם לא הייתי בסיטואציה כזו. לא ממש ידעתי איך להגיב. אתה לא מצפה כל פעם שאתה קם בבוקר להיות בסיפור שבכותרות. גדלתי בקטמון, אני יודע מה זה, אבל לא ציפיתי שזה יגיע לכזו רמה. נורא פחדתי, הייתה איתי בחורה, פחדתי לעזוב אותה, פחדתי שיש להם איזה סכין והם פשוט ידקרו אותו".

לדבריו, ברגע שהגיעו התוקפים הוא התקשר למשטרה. "אין לך הרבה זמן לחשוב. חושבים שמדובר בילדים. הנערים שהיו שם היו כבר גדולים. היום ילדים בני 16 שבאים בקבוצה גדולה ונטולי כל רסן - אין לך מה לעשות נגדם", ציין. "אתה כל כך המום שעד שאתה קולט מה קורה הם כבר עליך. הרגשתי על הפרצוף. חסר אונים, שאני לא יכול לעזור לו. כל המקרה נמשך בדיוק דקה-דקה וחצי".

מה היה קורה אם לא היית שם להזעיק את המשטרה?

"היה להם רצח בעיניים. הם באו בשביל להרוג", אמר הצעיר ללא ספק. "אני מקווה שהאנשים האלה לא יתפסו מישהו כזה לבד. פה זה היה בחניה ליד בית ספר ב-12 בלילה. גם אם היו מפרקים אותו מכות הוא לא היה יכול לזוז ואף אחד לא היה יודע מזה. הם היו חסרי שליטה לגמרי. הם באו והתחילו לקפוץ עם אגרופים באוויר. אי אפשר היה לעצור אותם. אני בטוח במה שראיתי, אני יודע מה זו כוונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הם טוענים שלא מדובר בריב על רקע גזעני

"הם תקפו אותו רק בגלל שהוא ערבי. מאה אחוז. בנו הם לא נגעו. אם זה היה ריב שיכורים, אני גם הייתי באמצע הקטטה. אין דבר כזה ריב שיכורים בין שלושה אנשים ורק אדם אחד נפגע. הם עשו את זה פשוט בגלל שהם שונאים ערבים. אחד מהם אפילו אמר לי 'הוא ערבי והוא לא יהיה פה' אז זה לא גזעני?"

איברהים אבו-טעאה, צעיר ערבי שהוכה בירושלים על ידי יהודים, ספטמבר 2012. עומר מירון
אבו טאעה בבית החולים אחרי התקיפה/עומר מירון

א' מספר שרבים מעובדי מלון "ממילא" ערבים ושהיחסים בין העובדים הערבים ליהודים תקינים לגמרי. "בשבילי זו עבודה אחרי צבא. אנו כולנו עובדים יחד באותו מקום שעות רבות, 5-6 משמרות בשבוע, ורואים אחד את השני כל יום. אין לנו מה לריב. אנו קבוצה אחת, אם צריך משהו אנו עוזרים אחד לשני. אני עובד שם עשרה חודשים, איברהים והבחורה שעובדת כמלצרית והייתה איתנו עובדים שם יותר, והם מכירים אחד את השני טוב מאוד, אבל הם לא בני זוג או משהו. אנו פחות או יותר תלויים אחד בשני. אין שם גזענות. כל אחד סבבה עם כל אחד. אחרי שקרה מה שקרה אנו מדברים על זה, בהפסקות. כמה עובדים ערבים באו ושאלו אותי מה קרה, איך קרה. גם אני לא הייתי רוצה להיכלא לסיטואציה כזו שאתה לא יכול לצאת בלילה לרחוב לבד. זה מפחיד שזה קורה לנו".

א', ששירת כמפקד כיתה בצאלים, עדיין מזועזע מהמקרה שעבר, ומתקשה להאמין: "היו לי חיילים דרוזים בצבא, עפו עלינו קסאמים וכולנו היינו גוף אחד. במלון זה אותו הדבר. זה קרה כי הכל מסריח. זה שטויות של להראות שליטה, הקפצת אגו, אני לא ידוע מה זה אפילו. זה קורה כי אין עונש. הם בני 16, ייקחו אותם ויעשו להם 'נו נו נו' וישחררו. מה יעשו להם?".

"אני לא איזה שמאלני ואני לא איזה ימני אבל זה לא צורה לחיות ככה", הדגיש א'. "אם היה חינוך נורמלי זה לא היה קורה. זה בא מהבית דבר כזה. לא ברור לי איך ילד בן 16 יכול להתנהג בצורה הזו בשביל שההורים ישימו לב או יעשו משהו. אבל גם בגיל 16 צריך לתת עונש. אני מקווה שהם יחטפו כמו שצריך. שלא ירחמו עליהם, הם יכלו להרוג אותו. אני מקווה שאף אחד לא ייקלע למקרה כזה כמו שעברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully