וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הערבי בירושלים: נעצרו 5 חשודים יהודים

חלק מהחשודים, בניהם גם בעלי עבר פלילי, הודו כי תקפו את איברהים אבו טאעה כי חשדו שניצל צעירה יהודית עמה הסתובב בשכונת תלפיות. המותקף: "מקווה שלא יקרה יותר לאף אחד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

חמשיה נערים יהודים תושבי ירושלים, נעצרו שלשום (שישי) בחשד שהיכו ביום חמישי צעיר ערבי, תושב ואדי אל-ג'וז שבמזרח ירושלים. החמישה, חלקם בעלי עבר פלילי, הודו בחלקם בחקירתם כי תקפו את הצעיר, איברהים אבו טאעה, כיוון שהבחינו בצעירה יהודית עמו וחשדו כי הוא מנצל אותה. אבו טאעה אמר לוואלה! חדשות כי הוא שמח על מעצר שלושת הנערים. לדבריו, "אני מקווה שמה שקרה לי לא יקרה יותר לאף אחד, לא משנה לאיזה לאום או דת הוא משתייך". אבו טאעה הוסיף כי "המעצר מעיד כי למשטרה אכפת ממה שקרה והיא לא רוצה שהדברים האלה יקרו שוב". מעצרו של אחד החשודים הוארך בבית משפט השלום בירושלים ביומיים ואילו ארבעת החשודים הנוספים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם.

הצעיר שהותקף: "הכו אותי כי אני ערבי"

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, אבו טאעה, בן 28, סיפר כי השתתף באירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא", שנערך באולם בתלפיות שבדרום ירושלים. כשיצא מהמקום וידידיו היהודים קראו לו בשמו "איברהים" – התנפלו עליו כמה גברים יהודים והיכו אותו. הוא הועבר לבית החולים שערי צדק בבירה עם שבר ברגל שמאל וחבלות בכל גופו, ותוחקר בידי המשטרה.

איברהים אבו-טעאה, צעיר ערבי שהוכה בירושלים על ידי יהודים, ספטמבר 2012. עומר מירון
איברהים אבו טאעה, הצעיר שהותקף על פי החשד על ידי צעירים יהודים/עומר מירון

אבו טאעה סיפר כי שבעה צעירים, כבני 20, הבחינו בהם והתגרו בו. "הם היכו אותי במוט ברזל ברגל וכתוצאה מכך היא נשברה", אמר. לדבריו, "התוקפים לא נגעו בחבר שלי ובידידה שלי, כי הם יהודים". אבו טאעה טען כי בעקבות התקיפה הוא מפחד יותר מאי פעם להסתובב בירושלים. "מפחיד מאוד להיות ערבי בירושלים, אם זה לא מזרח העיר. אם אני צריך ללכת לאזור שלא נמצא במזרח העיר אני חושב פעמיים, בחיי. אני הולך לעבודה ובחזרה. אני לא מבין למה הצעירים האלה היכו אותי. מה זה עזר להם? הם מרגישים טוב יותר עכשיו?".

בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד נגד תשעה נערים שהיו מעורבים בתקיפתו של הצעיר ג'מל ג'ולני, במהלך קטטה המונית בכיכר ציון בירושלים בחודש שעבר. ג'ולני נפצע באורח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully