וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוקפי הצעיר הערבי בירושלים - ניאו-נאצים ציונים"

ניר יהב

6.9.2012 / 20:25

חברי כנסת ערבים זועמים בעקבות תקיפתו של פלסטיני בן 28 הלילה, על פי החשד על ידי קבוצת יהודים. ח"כ טיבי: "גל האלימות ניזון מהתנהלות גזענית וקיצונית בכנסת וברחוב"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

תקיפתו של הצעיר הפלסטיני ממזרח ירושלים הלילה (חמישי), שבוצעה על פי החשד על ידי חבורת צעירים יהודים על רקע גזעני ופורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, מעוררת זעם בקרב ההנהגה הערבית בישראל. חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) גינה את תקיפתו לכאורה של הצעיר איברהים אבו טאעה, תושב ואדי ג'וז בן 28: "גל האלימות הגזעני נגד ערבים גואה והוא ניזון מהתנהלות גזענית וקיצונית בכנסת וברחוב. הגזענות הפכה מזמן לזרם מרכזי בחברה הישראלית".

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי אלה שתקפו לכאורה את אבו טאעה הם "ניאו-נאצים ציונים". לדבריו, "בעידן ממשלת נתניהו-ליברמן קמות תנועות ניאו-נאציות ציוניות, אנטישמיות ואנטי-ערביות, המשליטות טרור ברחובות ירושלים וזוכות לגישה סלחנית ולאוזלת יד מצד מערכות אכיפת החוק". ח"כ א-סנע הוסיף עוד כי ההתנחלויות "הפכו לחממות לגידול טרוריסטים יהודים, שורפי מסגדים ומנזרים, ותוקפי ילדים ערבים שכל פשעם הוא היותם ערבים".

איברהים אבו-טעאה, צעיר ערבי שהוכה בירושלים על ידי יהודים, ספטמבר 2012. עומר מירון
"הם היכו בי במוט ברזל ברגל וכתוצאה מכך היא נשברה". אבו טאעה בבית החולים/עומר מירון

על פי החשד, שנבדק על ידי משטרת ירושלים, אבו טאעה הותקף הלילה על ידי קבוצה של שבעה צעירים יהודים, לאחר שהבינו שהוא ערבי. הצעיר סיפר כי השתתף באירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא", שנערך באולם בתלפיות בדרום ירושלים. לטענתו, כשיצא מהמקום וידידיו היהודים קראו לו בשמו - איברהים, התנפלו עליו כמה גברים יהודים והיכו אותו. הוא הועבר לבית החולים שערי צדק בבירה, עם שבר ברגל שמאל וחבלות בכל גופו.

"היינו במסיבה של עובדי 'מלון ממילא' ב'אומן 17' בתלפיות", סיפר אבו טאעה לוואלה! חדשות. "בסביבות השעה 12:00 בלילה יצאנו מהמקום. הייתי עם חבר וחברה מהעבודה – שניהם יהודים. לפתע פגשנו חבורה של שבעה צעירים יהודים כבני 20, שהתגרו בנו. כשהם שמעו את ידידתי קוראת לי 'איברהים', הם הבינו שאני ערבי והתחילו להכות בי ללא רחם. הם היכו בי במוט ברזל ברגל וכתוצאה מכך היא נשברה. הם לא נגעו בחבר שלי ובידידה שלי, כי הם יהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מפחד להסתובב בעיר"

לדבריו, "רק כשהחבר שלי צלצל להזעיק את המשטרה, השבעה נמלטו מהמקום". הוא הוסיף כי "אני לא עשיתי להם דבר. לא התגריתי בהם ולא היכיתי אותם. הייתי הערבי היחיד שם ולכן הם הרביצו לי. פחדתי מאוד, אבל לא חשבתי באותם רגעים על כך שאני עלול לאבד את החיים שלי. הכל נמשך בערך דקה או שתיים, אני כבר לא זוכר".

לדברי אבו טאעה, הוא מפחד יותר מאי פעם להסתובב בירושלים באזורים שאינם מזרח העיר. "מפחיד מאוד להיות ערבי בירושלים, אם זה לא מזרח העיר. אם אני צריך ללכת לאזור שלא נמצא במזרח העיר, אני חושב פעמיים. בחיי. אני הולך לעבודה ובחזרה. תראה מה קרה לצעיר הערבי שהוכה קשות בכיכר ציון. אני לא מבין למה הצעירים האלה היכו אותי. מה זה עזר להם? הם מרגישים טוב יותר עכשיו?".

"לאמץ מדיניות בלתי מתפשרת"

בארגון "יוזמות קרן אברהם", הפועל לשילוב ולשוויון בין יהודים וערבים, התייחסו היום למקרה. בארגון אמרו כי "התקיפה הנוכחית מעידה שהלינץ' בכיכר ציון בחודש שעבר לא היה אירוע מבודד אלא כזה המעוגן באווירה ציבורית של גזענות וערעור על זכותם היסודית של ערבים להתנהלות בטוחה במרחב הציבורי". הארגון קרא לראש הממשלה "לאמץ מדיניות אכיפה נוקשה ובלתי מתפשרת נגד בריונות השנאה הגזעית כלפי ערבים, ולגבש תכנית חינוכית מקיפה למיגור התפישות הגזעניות שמובילות למעשים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully