וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחמדינג'ד" לחיילי צה"ל: "חובתכם לסרב לממשלה"

באגרת שנכתבה כביכול בשמו של נשיא אירן נכתב: "לממשלה שלכם אין מנדט חוקי להחליט על תקיפה". מאחורי היוזמה - קצינים במיל' הפועלים בעיקר בפייסבוק למען הסברה ישראלית

על רקע השיח התקשורתי הגובר באשר לאפשרות של תקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין באירן, כמה קצינים במילואים יצאו בקמפיין אישי נגד קריאתם של אנשי רוח לחיילי צה"ל לסרב פקודה. מאחורי הקמפיין עומדים כמה קצינים המאוגדים בארגון "קונצנזוס", המגדיר עצמו כעמותה, למרות שבשלב זה מופיע רק כעמוד פייסבוק, הפועל למען הסברה ישראלית ולמען חיילי צה"ל. לטענת חברי הארגון, הם חילקו לעוברים ושבים באזור הקריה בתל אביב אגרת ש"נכתבה" בשמו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אינכם יכולים להישאר אדישים לוויכוח המתחולל במדינתכם". האגרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לוחמים וטייסים, אינכם יכולים להישאר אדישים לוויכוח המתחולל במדינתכם כשאנשי אקדמיה מכובדים ואנשי רוח דגולים טוענים, ובצדק, שלממשלה הנבחרת שלכם אין מנדט להחליט בעניינים ביטחוניים רגישים, ודורשים מכם לא להישמע להחלטות הממשלה", נכתב באגרת. לטענת הפעילים, האגרת חולקה ברחוב על ידי פעילי לבושים בכאפיות.

עוד נכתב באגרת כי "הדמוקרטיה מחייבת אתכם ללכת עם המצפון ולא לכבד החלטות של הממשלה (...) לממשלת נתניהו אין מנדט דמוקרטי ואין זכות לקבל החלטות ואתם צריכים לגלות אומץ ולא להישבר (...) חובתכם לסרב לממשלה הנבחרת! לממשלה שלכם אין מנדט חוקי להחליט. חייבים לשים לה קו אדום למען השלום". לטענת הפעילים, שוטרים שהגיעו למקום דרשו מהם להוריד את הכאפיות ומנעו מהם להמשיך לחלק את האגרות.

הקצינים פנו ליועמ"ש: "מצה הדין עם אנשי הרוח"

סא"ל (במיל') מדלין בואציו, מראשי הארגון, כתב בעלון מצורף כי "בשבועות האחרונים יש אנשים שמערערים על יכולתה ועל זכותה של ממשלה נבחרת להכריע בנושאים כבדי משקל ומכריעים", אמר. "אין לי ספק כי לו אחמדינג'ד היה כותב מכתב אמיתי לחיילי צה"ל, הוא היה מצטרף לאלה".

כחלק מהקמפיין, שלחו הקצינים גם מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בו נטען כי פנייתם של אנשי הרוח לחיילי צה"ל הינה "פסולה מבחינה מוסרית". עוד נטען כי מדובר בעבירה על חוק העונשין, בין היתר על פי הסעיפים "מרידה בכוחות מזויינים" ו"הסתה לאי ציות". "הנסיבות המדיניות והצבאיות בהן מצויה ישראל כיום הופכות את המעשים הללו לחמורים שבעתיים", נכתב.

"אין זה סוד כי ישראל מצויה בפני הכרעה מדינית קשה. הניסיון להשפיע על קבלת ההכרעה הזו על ידי קריאה לאחרים, חיילים בצה"ל, להפר את החוק - תוך השמעת איומים משתמעים ומפורשים - הוא פסול מעיקרו", נכתב. הפעילים קראו ליועמ"ש למצות את הדין עם מפיצי העצומה ועם חותמיה, "כנדרש על פי כל דין".

"החלטנו לעשות צעד שנראה על פניו כקיצוני, אך כמי שלחמנו ונילחם בראש כוח של חיילים למען המדינה, נדמה לנו כי ערעור הלגיטימציה של ממשלה נבחרת ודרך קבלת ההחלטות שלה, וקריאה של אנשי רוח מטעמם עצמם לחיילים לסרב לפקודה ספציפית, הם מעשים קיצוניים המערערים על קיומו של המשטר הדמוקרטי בישראל", הסבירו הקצינים. "כדאי שנתחיל להבין כי בשיח הציבורי הקיים בישראל, יש מי שמדבר כמו הגרועים שבאויבינו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אירן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיגרת - גם בפרסית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully