וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר חמאס א-זהאר נפגש עם נסראללה בלבנון

ניר יהב

12.9.2012 / 10:33

על אף היחסים המתוחים בין שני הארגונים על רקע יחסם למצב בסוריה, עיתון לבנוני מדווח כי מחמוד א-זהאר ומזכ"ל חיזבאללה נועדו בשבוע שעבר וככל הנראה דנו במצב באזור

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, המכהן כחבר בלשכה המדינית של הארגון, נפגש ביום שלישי שעבר עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בביירות - כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". על פי הדיווח, פגישת השניים ארכה שש שעות, ובמהלכה הם דנו במצב באזור וביחסים בין חמאס לחיזבאללה. עוד דווח כי טרם פגישתו עם נסראללה, נועד א-זהאר עם המופתי של לבנון, מוחמד קבאני, ועם בכיר אירני בבירה הלבנונית.

ביום שבת דיווח העיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי א-זהאר ביקר בדרום לבנון, ונפגש שם בחשאי עם בכירים בחיזבאללה. על פי הדיווח, א-זהאר ביקר גם בתערוכת נשק של הארגון. בין השאר, ביקר א-זהאר גם במספר מוצבים צבאיים. עוד מסרו המקורות כי הישר מלבנון, המשיך א-זהאר לאירן, שם נפגש עם הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, ועם המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי.

לפני חצי שנה הסכימו: "אין פתרון צבאי למשבר בסוריה"

בתקופה האחרונה, שוררת דווקא מתיחות בין חמאס לחיזבאללה, על רקע יחסם של שני הארגונים להתקוממות העממית בסוריה. בעוד שחיזבאללה ניצב בגלוי לצד המשטר הסורי והביע בו תמיכה, חמאס התנער ממנו, ואף הוציא את משרדיו מהבירה דמשק. בדיווחים לא נמסר על מה בדיוק שוחחו א-זהאר ונסראללה, אך ניתן להעריך כי הם דנו במשבר בסוריה וניסו לתאם עמדות כיצד לפעול במקרה שישראל תתקוף באירן.

לפני כחצי שנה נועד נסראללה עם מוסא אבו מרזוק, סגנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עמו דן בהתפתחויות בעזה ובסוריה. לדברי מקורות שנכחו בפגישה, נסראללה וראשי חמאס "הסכימו שאין פתרון צבאי למשבר בסוריה אלא פתרון פוליטי, בהתאם ליוזמה הרוסית הנתמכת על ידי סין ואירן". עוד אמר כי הצדדים סיכמו כי יש להכשיר את האווירה שתקל על גיבוש פתרון פוליטי באמצעות קיום מגעים עם הגורמים הנוגעים בדבר. "נסראללה אמר לראשי חמאס כי ההנהגה הסורית נחושה לפתור את המשבר תוך כדי דיאלוג עם האופוזיציה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully