וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "נחושים להשלים הקמת אוניברסיטה באריאל"

פנחס וולף

11.9.2012 / 22:50

שר החינוך הגיב לדבריו של שר החוץ הבריטי שיצא נגד המהלך: "האוניברסיטה קום תקום. אין הצדקה לניסיונות לפגוע באריאל". הנגבי השתתף בכינוס ראשון של חברי ליכוד מאז פרישתו

שר החינוך גדעון סער ערך הערב (שלישי) הרמת כוסית לפעילי הליכוד לרגל ראש השנה שייחגג בשבוע הבא. לאירוע הגיע גם צחי הנגבי, שעזב את קדימה לאחרונה ועבר לליכוד, אותו הגדיר סער כ"ידיד וחבר כבר 30 שנה. ברוך הבא חזרה לליכוד. הצטרפותך מחזקת את הליכוד". זהו האירוע הפומבי הראשון של הליכוד שהנגבי מגיע אליו. במוקד דבריו עמד האישור הממשלתי שניתן השבוע להכרה במכללה באריאל כאוניברסיטה. מלבד הנגבי הגיעו לכנס גם חברי הכנסת חיים כץ, אופיר אקוניס וציפי חוטובלי, ויו"ר חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין, שאף הוזכר ברשימת המכובדים, דבר שמצביע על כוחו במפלגה.

"אנחנו מקימים את האוניברסיטה השמינית בישראל באריאל, בירת השומרון", אמר סער. "האוניברסיטה קום תקום. אין הצדקה לניסיונות לפגוע באריאל. זו פעם ראשונה שהוקמה אוניברסיטה שנבחנה על פי קריטריונים מסוימים. כל האוניברסיטאות קמו בתקופת שלטון מפא"י. האחרונה הייתה ב-1972 אוניברסיטת חיפה. כל אוניברסיטה שקמה - האחרות התנגדו. הן טעו אז והן טועות היום. אנחנו הולכים להשלים את המהלך הזה. גם למהפכת המכללות האקדמיה התנגדו. הן טעו אז וטועות היום. אנחנו מקום שני בנגישות האקדמית".

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"כל אוניברסיטה שקמה - האחרות התנגדו. הן טעו אז והן טועות היום."/ספק 500

סער הגיב לדברי שר החוץ הבריטי וויליאם הייג שהתבטא אתמול נגד הקמת האוניברסיטה. שר החינוך אמר כי "צריכים להסביר לו למה הוא טועה: 18 מאמרים משותפים לחוקרים באריאל וחוקרים בריטיים. כאשר אומרים שזה יפגע בשלום, זה פוגע ב-500 סטודנטים ערביי ישראל הלומדים שם. הנחישות שלנו להקים את האוניברסיטה לא נופלת מזכותה של בריטניה לפני 30 שנה לשלוח כוחות למרחק אלפי מייל כדי לשמור על הריבונות הבריטית באיי פוקלנד".

בנוגע לסוגיה האירנית, אמר סער כי "הממשלה בראשות נתניהו הצליחה להעמיד בסדר היום הבינלאומי מה שקודמותיה לא הצליחו - את הסכנות החמורות של אירן, והיא תרמה לעובדה שהיום יש סנקציות נגד המשטר האירני שעדיין לא מנעו את התחמשות אירן. ויש רק שאלה אחת שעלינו לשאול את עצמנו - האם אנחנו מוכנים שאירן תצטייד בנשק גרעיני, והתשובה אחת - לא, איננו יכולים. זה יגרום למרוץ נשק גרעיני של האזור ולזליגה של יכולות מהסוג הזה לארגוני טרור שאירן קשורה אליהם ומחמשת אותם, וזה יסכן את היציבות באזור כולו. עלינו לפעול בשיקול דעת ובאחריות, אבל עלינו להבין את היישום של המדיניות שלנו למנוע ממדינות אויב להצטייד בנשק להשמדה המונית".

סער לא התאפק מלעקוץ את יריביו הפוליטיים משמאל. "אנחנו נכנסים לשנת בחירות", אמר בהתייחסו לבחירות שייערכו בשנת 2013. "השאלה שתעמוד בפני אזרחי ישראל היא פשוטה: מי, לנוכח מה שקורה באזור, יכול וצריך להוביל את ישראל בתקופה כזו רגישה. ממשלה חזקה בראשות הליכוד או ממשלה חלשה בראשות השמאל, וזה לא משנה אם בראשות העבודה או קדימה שמספר המנדטים שלה לפי הסקרים זה פחות משער הדולר, או ציפי לבני או אולמרט - כל אלו לא יכולים לשמור על האינטרסים הלאומיים. אינני מבקש להיות במקום גבוה יותר ברשימה מזה שהייתי עכשיו, אני רוצה לא להתדרדר במורד הרשימה. המקום שהייתי בו עכשיו יספיק לי לבחירות הקרובות", (סער הגיע למקום הראשון בפריימריז האחרונים בליכוד, פ.ו).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully