וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: המרכז באריאל יוכר כאוניברסיטה

טל שלו

9.9.2012 / 11:15

שרי הממשלה הצביעו בעד המהלך, שעדיין טעון את אישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בינתיים, בג"ץ אמור לפסוק בעתירה נגד ההכרה שהגיש ועד ראשי האוניברסיטאות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בישיבת הממשלה אישרו היום (ראשון) השרים את ההכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. בפתח הישיבה הביע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמיכה במהלך. "אני מדגיש שאריאל היא חלק בלתי נפרד מישראל וכך היא תישאר בכל הסדר עתידי", ציין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הקמת אוניברסיטה באריאל היא חלק מסדרת הפעולות שאנחנו עושים לחיזוק ההשכלה הגבוהה בישראל".

"אני חושב ששבע אוניברסיטאות זה לא מספיק", הוסיף ראש הממשלה. "אני לא מקבל את הגילדה הסגורה. אני אוהב לפרוץ מונופולים וקרטלים בכל תחום, וכך גם בתחום הזה. אם למישהו היה ספק מה עמדתי בעניין – חשוב שתהיה אוניברסיטה נוספת, וחשוב שהיא תהיה באריאל".

"המרכז עמד בכל הקריטריונים שהוצבו לו"

גם שר החינוך, גדעון סער, התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה, ואמר: "זהו שלב נוסף בתהליך, לאחר החלטת המועצה להשכלה גבוהה – יהודה ושומרון (מל"ג-יו"ש) לפני כחודש וחצי ברוב גורף, בעד הסבת המרכז לאוניברסיטה". סער הזכיר כי המלצת מלג-יו"ש התקבלה על יסוד חוות דעת של פרופסורים מאוניברסיטאות המחקר הקיימות, לאחר שהמרכז עמד בכל הקריטריונים והדרישות שהוצבו לו.

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
הממשלה תצביע היום על שדרוג מעמדו לאוניברסיטה. המרכז האוניברסיטאי אריאל/ספק 500

"אני מאמין בכל לבי שהקמת האוניברסיטה השמינית תקדם את ההשכלה הגבוהה בישראל", הוסיף שר החינוך. הוא התייחס לעובדה שהצעת ההחלטה כפופה לאישור היועץ המשפטי לממשלה, שלפי ההערכה ימתין להכרעת בג"ץ בעתירה שהגישו ועד ראשי האוניברסיטאות נגד ההחלטה. "זה טבעי בשעה שהתיק תלוי ועומד בבג"ץ", הסביר סער. "אני מאמין שההחלטות, שהתקבלו בתהליך ארוך של שבע שנים היו נכונות, ולכן מאמין שהמרכז יעמוד בכל המבחנים, כפי שעמד במבחנים האקדמיים – אני מאמין שיעמוד במבחנים המשפטיים".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה כי היום כבר אין דרך חזרה מהמהלך: "החלטת הממשלה על שדרוג האוניברסיטה התקבלה כבר ב-2005, כשאני הבאתי אותה לממשלה עם ראש הממשלה אריאל שרון. ההחלטה היום תסמן באופן הברור ביותר שזו החלטתה של ממשלת ישראל גם אם זה יובא להכרעת בג"ץ - לא תהיה כאן החלטת יחיד של שר הביטחון".

הצעת ההחלטה שתובא בפני השרים היום תאשר את החלטת מל"ג-יו"ש, להכריז על המרכז כאוניברסיטה. על פי הדין השורר בשטחי יהודה ושומרון, לאישור החלטת מל"ג-יו"ש נדרשת חתימה של המפקד הצבאי באזור - שהינו אלוף פיקוד המרכז, הכפוף לממשלה ולשר הביטחון. גם לאחר הצבעת הממשלה, המהלך עדיין כפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. על פי ההערכות, וינשטיין יעדיף להמתין עם ההחלטה עד לפסיקת בג"ץ בעתירה שהוגשה בנושא - כפי ששר הביטחון, אהוד ברק, המליץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully