וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, פטר את מיסז'ניקוב

דפנה קירו כהן

11.9.2012 / 15:03

הגיעה העת לקרוא לראש הממשלה להציב רף נורמטיבי גבוה יותר וראוי יותר לשרי ממשלתו. גם אם אין מדובר בפלילים, התנהגותו לכאורה של שר התיירות מבזה ומעוררת קבס

שר התיירות סטס מסז'ניקוב נוהג להשתכר כמעט באופן קבוע, לבלות במועדוני חשפנות להתרחק ולהתחמק ממאבטחיו, בניגוד לנהלי האבטחה, ולסיים את בילויו לפנות בוקר - כך עולה מטענות המאבטחים שנחשפו אתמול בתחקיר של חדשות ערוץ 2. עוד פורסם שם, כי על פי עדויות לכאורה של יותר מחמישה אנשים ממערך האבטחה של שרי הממשלה, בהצבעה הגורלית בממשלה על עסקת גלעד שליט - לא נכח השר בשל בילוי בצפון ושתיית אלכוהול. לשכת השר, מצדה, פרסמה תגובה בה הוכחשו הטענות ונטען כי מדובר במאבטחים מתוסכלים שפוטרו ולאחר מכן המציאו טענות כזב.

בשלב הזה אמנם מדובר בפרסום עיתונאי בלבד, שיכול להיות שפרטיו מדויקים ויכול להיות שלא. יחד עם זאת, אין ספק שטענות כאלה, אפילו לכאורה, להתנהלות של שר בממשלת ישראל, בוודאי שר התיירות - שמרבה לייצג את המדינה בחו"ל - - חייבות להיבדק, באופן רציני, נחוש ומיידי. הבדיקה הכרחית על אחת כמה וכמה, היות שאין זו הפעם הראשונה שמופיעים וצצים פרסומים שכאלה בנוגע להתנהגות לא ראויה מצידו של השר מיסז'ניקוב.

נכון, גם על פי הפרסומים, אין מדובר בהתנהגות פלילית, אלא "בסך הכל" בהתנהגות לא ראויה - כלומר, התנהגות מבזה, משפילה, התנהגות שכשהיא נעשית בריש גלי על ידי שר בממשלה, היא מעוררת קבס ובחילה. לכן, השאלה המתבקשת היא: האם גם במקרים כאלו, של התנהגות לא ראויה - שללא ספק משליכות על מעמד הממשלה, על מראית פניה בעיני הציבור, על יכולתה להנהיג ולשמש דוגמה, על כשירותה להשריש אורחות התנהגות נאותות ועל אמון הציבור בה - יכול ראש הממשלה לעשות שימוש בסמכות החוקית המוקנית לו בחוק יסוד הממשלה, ולהעביר שר מכהונתו?

אני סבורה, באופן חד-משמעי, שהתשובה על כך היא חיובית. אמנם עד היום, שימוש בסמכות ראש הממשלה להעביר שר מכהונה נעשתה בעיקר במקרים של הגשת כתב אישום, אז קבעה הפסיקה ששר לא יוכל להמשיך ולכהן. ואולם, הגיעה העת לקרוא לראש הממשלה להציב רף נורמטיבי גבוה יותר וראוי יותר לשרי ממשלתו - לא רק שר שלא מואשם בפלילים, אלא שר כשיר, נקי, ראוי, סמל ומופת. שר שמכבד את עבודתו, מכבד את שליחותו ומכבד את האנשים אותם הוא נבחר לייצג ובשמם לפעול. אולי זאת ההזדמנות גם להזכיר כי הגיעה העת שהממשלה תאשר ותאמץ את הקוד האתי לשרים שגובש כבר לפני ארבע שנים על ידי ועדה ציבורית בראשותו של הנשיא (בדימוס), השופט מאיר שמגר. אולי, אם יתקבלו ויאושרו הכללים האתיים לשרים, יהיה קל יותר למנוע מראש התנהגויות שמביך להתמודד עמן בדיעבד.

לסיכום, אם נכונים הפרסומים אודות התנהלותו של שר התיירות, ובפרט שאין זו הפעם הראשונה שפרסומים שכאלה מופיעים לגבי התנהלותו, לא יכול ראש הממשלה להותיר אותו בתפקידו. על כן מתבקש פה בדק בית מהיר וענייני - בדק ופעולה.

הכותבת היא מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון

עוד כותרות בפרשה:
מיסז'ניקוב: "הגעתי בזמן לעבודה ועברתי בדיקת ינשוף"
גורם במשרד החוץ: התנהגות מיסז'ניקוב מזיקה לישראל
הח"כים לצד מיסז'ניקוב: "לא לעשות עליו עליהום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully