וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במשרד החוץ: התנהגות מיסז'ניקוב מזיקה לישראל

טל שלו

11.9.2012 / 10:00

במשרד החוץ לא הופתעו מפרטי התחקיר על מעלליו של שר התיירות שיצרו לא פעם מבוכה לישראל בחו"ל. "כששר ישראלי מתהולל בנכר - זה הפרצוף של המדינה", ציין גורם בכיר במשרד

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שורת העדויות על אורח חייו הנהנתני של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שפורסמה אמש (שני) בחדשות ערוץ 2 לא הפתיעה איש במשרד החוץ. בילויים ליליים, היעלמויות, איחורים ונימוסים קלוקלים היוו חלק בלתי נפרד משורה של ביקורים רשמיים שערך מיסז'ניקוב בשנים האחרונות במסגרת תפקידו במדינות שונות, שגרמו לא אחת לנציגי ישראל בעולם מבוכה דיפלומטית, בניסיון "לכבות את השריפות" שהותיר אחריו. "ההתנהגות שלו פשוט קלת דעת, ופעמים רבות גורמת נזק תדמיתי לישראל", ציין גורם במשרד החוץ.

גם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, התייחס הבוקר לתחקיר עודות מעלליו של השר. "אם הפרסומים נכונים, זה מדאיג", אמר ארדן בראיון לקול ישראל, "התגובה של לשכת השר היא שהעובדים פוטרו, כך שאי אפשר לקבוע. התחקיר מטריד אבל לא שמתי לב שזה פגע בנמרצות של סטס כשר תיירות". בישראל ביתנו סירבו להגיב לטענות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בוועידת התיירות בירושלים, מרץ 2011. מגד גוזני
יציאות לברים ולמסעדות "עד השעות הקטנות של הלילה והתעוררות מאוחרת למחרת בבוקר". מיסז'ניקוב/מגד גוזני

"התייר מספר אחת" הוא רק אחד מהכינויים שהודבקו למיסז'ניקוב במשרד החוץ, לאחר שבדומה לתלונות שעולות מפעם לפעם כלפי תיירים ישראלים בחו"ל, גם מיסז'ניקוב נהג להותיר עקבות ביעדים שונים. בחו"ל, עם זאת, לא הוזכרו ביקוריו של השר במועדוני חשפנות, כפי שהעידו מאבטחיו על הרגלי הבילוי שלו בארץ, הפוגעים לטענתם בתפקודו בעבודה. ואולם, הרגליו הליליים של מיסז'ניקוב הותירו את חותמם גם על חלק מאנשי משרד החוץ. "כששר ישראלי מתהולל בנכר - זה הפרצוף של המדינה", אמר גורם בכיר במשרד.

בינואר 2010 נסע שר התיירות לביקור עבודה בן שבוע ימים, במהלכו השתתף ביריד תיירות בינלאומי במדריד וקיים פגישות עבודה עם עמיתיו בספרד ובפורטוגל. באחד מימי הביקור, התארך לוח הזמנים המתוכנן, והוא ביטל במפתיע את השתתפותו בארוחת ערב שתוכננה לו עם לשכת המסחר ישראל-ספרד, שאליה הוזמנו במיוחד עשרות אנשי עסקים מרחבי ספרד.

20 דקות לפני האירוע, הודיע מיסז'ניקוב לשגריר כי הוא עייף וכי יש לו התחייבויות קודמות, ואילו המוזמנים הרבים נותרו עם טעם מר במיוחד בפה לנוכח ההתחמקות הלא מנומסת. בזמן שהדיפלומטים הישראלים ניסו לצמצם נזקים, מיסז'ניקוב מצא איך למלא את הזמן, ויצא לבילוי פרטי במסעדה במדריד, אחד מתוך בילויים רבים שערך באותו השבוע בספרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

איחורים לפגישות והיעדרויות מקוקטיילים

באותו הביקור, ביקש מיסז'ניקוב לבקר בעיר טולדו, הנמצאת מרחק שעה נסיעה ממדריד, ולהיפגש עם סגן ראש העיר ועם הבישוף המקומי. מיסז'ניקוב אמנם הגיע לפגישה, שנערכה בקתדרלה המקומית, שאף נסגרה במיוחד לכבוד הביקור, אך באיחור של ארבע שעות.

ספרד אינה היעד היחיד במפת הנסיעות השנויות במחלוקת של מיסז'ניקוב. לאחר שנחשפו האירועים במדריד, התברר כי כחודשיים קודם לכן, הצטרף מיסז'ניקוב לביקור של הנשיא שמעון פרס בברזיל ובארגנטינה. גם שם הסתבך מיסז'ניקוב, כפי שעולה מדיווחים על איחורים לפגישות ועל היעדרויות מקוקטיילים ומאירועים רשמיים שאורגנו לחברי המשלחת בריו דה ז'ניירו.

סטס מיסז'ניקוב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"כששר ישראלי מתהולל בנכר - זה הפרצוף של המדינה". מיסז'ניקוב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בין השאר, דווח אז כי מיסז'ניקוב נטש אירוע חגיגי של הקהילה היהודית בסאו פאולו לאחר שהטקס התעכב מסיבות ביטחוניות. בדומה לנסיעה לספרד, גם הנסיעה לברזיל לוותה בעדויות מגוונות על מנהגי הבילוי של מיסז'ניקוב בנכר, שכללו יציאות לברים ולמסעדות "עד השעות הקטנות של הלילה והתעוררות מאוחרת למחרת בבוקר", כדברי גורם אחר במשרד החוץ.

בלשכת מיסז'ניקוב דחו בעקביות ובתוקף את הטענות והעדויות שפורסמו בשנים האחרונות, ותקפו בחזרה את הדיפלומטים ממשרד החוץ שהיו מעורבים בארגון הביקורים. כל טענה בנוגע להתנהלותו האישית והפרטית, אמרו בסביבת שר התיירות, היא בגדר "השמצות פרועות הגובלות בלשון הרע". כמו כן, הדגישו בלשכה כי הדיווחים אינם הביאו לידי ביטוי את תפקודו המקצועי של השר, ש"ניצל את כל ביקוריו ליצירת קשרי תיירות ועסקים עם נציגי המדינה המארחת, שבאו לידי ביטוי בנתוני התיירות החיוביים בתקופת כהונתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully