וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר נגזרו על אימאם מנצרת שהסית לטרור

קובי דוד

11.9.2012 / 14:18

בית המשפט קבע כי נאזם אבו סלים סכאפה, שהורשע כי הסית את חסידיו לאלימות ולטרור, הוא "האחראי המוסרי למעשי האלימות שנעשו בהשראתו". השופטת: "אחד המקרים החמורים מסוגו"

שלוש שנות מאסר בפועל ו-18 חודשים מאסר על תנאי נגזרו היום (שלישי) על האימאם נאזם אבו סלים סכאפה מנצרת, שהורשע בחודש אפריל השנה בעבירות של הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה בארגון טרור. סגנית נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופטת לילי יונג גפר, ציינה בגזר הדין כי מדובר "באחד המקרים החמורים מסוגו שנידונו בבית משפט בישראל".

לדברי השופטת, בשל הנסיבות החמורות של האירוע, הראשון מסוגו בישראל, אין מנוס מלגזור על הנאשם תקופת מאסר בפועל משמעותית. לדבריה, על העונש לגלם בתוכו מסר נחרץ, לפיו מדינת ישראל לא תשלים עם הקמים עליה ועל אזרחיה, ולא תאפשר בניית תשתית אידיאולוגית עמוקה וארוכת טווח ברוח הטרור והאלימות, מבלי שהאחראי לכך ישלם מחיר יקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האימאם נאזם אבו סלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו סלים, בן 47, שימש מאז שנת 1997 כאימאם במסגד שיהאב א-דין בנצרת. במסגרת תפקידו, הוא נהג לשאת דרשות בימי שישי בפני קהל מתפללים של כ-2,000 איש, וכן נהג לדרוש במסגדים אחרים, לרבות מסגד אל-אקצא בירושלים. כמו כן, הוא הגה וייסד גוף המכונה "ג'מאעת אנסר-אללה אלמוקד נצרה" (קבוצת תומכי אללה – ירושלים נצרת), ובשמו הפיץ בקרב קהל המתפללים במסגדים כרוזים, חוברות, ספרים וגילויי דעת. בנוסף, יזם והקים אתר אינטרנט בשם "מוסלים 48", אותו הזין בתכנים שבחר, ואשר זכו לתפוצה רחבה ברחבי הארץ והעולם.

"אין מנוס מלהעדיף את האינטרס הציבורי"

במסגרת פרסומיו, פרש אבו סלים השקפת עולם שבה גילויי תמיכה והזדהות עם ארגון אל-קאעדה ועם האידיאולוגיה המאפיינת אותו בפרט, ואת הג'יהאד העולמי בכלל. כמו כן, פרסם קריאות להשגת המטרות שביסוד אותה השקפת עולם בדרכי אלימות.

"יש לראות בנאשם אחראי מוסרי למעשי האלימות שהוכח כי נעשו בהשראתו, ולסכנה המתמשכת להתרחשותם של מעשי אלימות נוספים על ידי צאן מרעיתו", ציינה השופטת. "פעילותו נמשכה לאורך שנים ונועדה לשכנע ולחנך דור של מאמינים שיילך בדרכו". לדבריה, המחוקק הגביל את האפשרות להגשת כתבי אישום בעבירות אלו, בשל החשש לפגיעה בחופש הביטוי. יחד עם זאת, קבעה השופטת כי כאשר הפרשה כה חמורה, והשפעותיה על המדינה ועל אזרחיה כה משמעותיות, הן בפועל והן מבחינת פוטנציאל הטרור והאלימות שייצר הנאשם, אין מנוס מלהעדיף את האינטרס הציבורי של תגמול והרתעה על פני נסיבותיו של הנאשם עצמו.

סנגורו של אבו סלים, עורך דין ראפי מסלחאה, מסר בתגובה: "נגיש ערעור נגד עצם ההרשעה משום שאנו משוכנעים שהוא לא ביצע שום עבירה. מדובר באימאם של מסגד שהטיף ונתן דרשות לפי המקורות של דת האיסלם. ההרשעה מתבססת על פרשנות של דברים שפורסמו בכתב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully