וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שייח' מנצרת הסית והפיץ מסרים של בן לאדן

עידן אבני

7.11.2010 / 16:00

אימאם מנצרת מואשם שהסית את מאמיניו, עודד אותם לפעול באלימות נגד יהודים וציטט את מנהיג אל קאעדה. לפי כתב האישום, אחרי דרשותיו נרצח נהג המונית יפים וינשטיין

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית משפט השלום בנצרת נגד השייח' ניזאם סאכפה, תושב נצרת בן 45, בגין הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין מירית שטרן מפרקליטות מחוז צפון, סאכפה משמש כאימאם במסגד שיאהב א-דין, הידוע כ"מסגד המריבה" בנצרת, ב-13 השנים האחרונות. לפני מספר שנים הקים סכאפה ארגון בשם "תומכי אללה ירושלים" בנצרת. בשם הארגון הפיץ סכאפה כרוזים וחוברות המפיצות את דעותיו ואמרותיו השונות המתייחסות לאיסלם ולדתות אחרות.

מכתב האישום עולה עוד, כי סאכפה הקים אתר אינטרנט בשם "מוסלמים 48", ובו פרסם את השקפותיו התומכות בג'יאהד העולמי. כמו כן, באתר הוסיף סכאפה מסרים בשמו ובקולו של אוסמה בן לאדן. השייח' מואשם כי קרא לקהל מאמיניו במספר הזדמנויות שונות לנקוט במעשי אלימות. על פי כתב האישום, בעקבות הקריאות, החלו מספר מתפללים במסגד לבצע פעולות אלימות, בהן רצח נהג המונית יפים וינשטיין. קבוצה אחרת שקמה בעקבות הטפותיו אספה נשק לפגוע באפיפיור ולהצטרף לג'יאהד העולמי.

באחת מדרשותיו, אמר השייח: "שהאלוהים ישיב לנו את חרב האמת שתעקור מהשורש את הכופרים על פני האדמה, ויוכרז שלטון מוסלמי של חליפות ישרה שבירתה ירושלים הקדושה ...העלה על נס את דגל הג'יהאד והוודאות, תמוך בלוחמי הג'יהאד, אלוהים, חזק אותם, חזק אותם". השייח ניזאם סאכפה נעצר לפני כחודש על ידי היחידה המרכזית של מרחב העמקים והשב"כ. היום הותרו לפרסום החשדות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully