וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימאם מנצרת הורשע בהסתה ותמיכה בטרור

קובי דוד

1.4.2012 / 21:25

נאזם אבו סאלים סכאפה נשא דרשות שקראו למעשי טרור ואלימות והקים גוף המזוהה עם הטליבן באפגניסטן. בית המשפט בנצרת האשים אותו והביע דאגה כי דברי ההסתה חלחלו למאזיניו

בית המשפט השלום בנצרת הרשיע היום את נאזם אבו סאלים סכאפה, המשמש כאימאם של מסגד שיהאב א-דין בנצרת, בעבירות של הסתה לאלימות וטרור ותמיכה באגון טרור. סגנית נשיא בית המשפט, השופטת לילי יונג גפר, קבעה כי סכאפה ביצע את המעשים על ידיד נשיאת דרשות במסגדים, הפצת כרוזים במסגד וברחבי הערים והכפרים והפצת תכנים באמצעות אתר האינטרנט.

השופטת קבעה כי בהתחשב במעמדו, היקף קהל שומעיו, אינטנסיביות הפרסומים והמדיה בה הם פורסמו – אין כל ספק כי התקיימה אפשרות ממשית שהתבטאויותיו של סכאפה יביאו לעשיית מעשה אלימות או טרור. עוד הואשם סכאפה כי הקים הגוף "ג'מאעת אנצאראללה בית אלמקדס אל נאצרה" (קבוצת תומכי אללה – ירושלים בנצרת) , כגוף בעל דגל, סמל והנהגה היררכית אשר הוא העומד בראשה. סמלה של התנועה – גלובוס ובתוכו נראית כיפת הסלע, מעליה מתנוסס דגל שחור המזוהה גם עם הטאליבן באפגניסטן, ועל הדגל מופיעה עדות האיסלם.

בכתב האישום פורטו בהרחבה פרסומים שונים שנעשו על ידו אשר מובאת בהם השקפת עולם אידיאולוגית הזהה בתכניה להשקפת העולם של הג'יהאד העולמי, שארגון "אל קאעדה", שהוא ארגון טרור מוכרז הוא חיל החלוץ שלו. בין היתר פרסם הנאשם בדרכים אלו, גילויי תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור של אל קאעדה, וכן קרא בהזדמנויות שונות לעשיית מעשי אלימות ועידודם.

"קרא לעריפת ראשים"

התביעה טענה כי פרסומיו של הנאשם וקריאותיו לנקיטת מעשי אלימות נפלו על אוזניים קשובות של קבוצה ממתפללי המסגד, ואלו אימצו לעצמם, בין היתר בעקבות דבריו, אידיאולוגיה מוסלמית קיצונית, שבשמה ביצעו עבירות אלימות קשות בגופם וברכושם של מי שאינם בני דת האיסלם, הכוללות רצח יהודי, חטיפה ושוד של יהודי נוסף וכן תקיפות נוצרים. מתפללים מסוימים אף אגרו כלי נשק במטרה לעשות בהם שימוש בשלב מאוחר יותר נגד חיילים ישראלים, האפיפיור, וכל מטרה הפוגעת, לשיטתם, בדת האיסלם.

כמו כן ציינה התביעה כי "הביטויים המרכזיים מדבריו שעסקו באלימות זו היו לשחוט, להילחם, להיאבק. כמו כן ציין הנאשם כי מדובר בדת המלחמה, דת הלחימה, דת הקורבנות, הוא קרא לכריתת ועריפת ראשים וביקש שהכופרים יעקרו אותם מן השורש באמצעות חרב".

לקריאה נוספת:
אימאם במסגד ביפו חשוד בעבירות ביטחוניות
אישום: שייח' מנצרת הסית והפיץ מסרים של בן לאדן
חשד: שני תושבי נצרת תמכו בארגון טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully