וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר 5 מהחשודים בתקיפת פלסטיני בירושלים

9.9.2012 / 16:10

חשוד שישי, בן 13.5, נעצר בפתח הדיון, ולהערכת המשטרה ישנם שני נערים נוספים שהיו מעורבים בתקיפה, אשר ייעצרו בקרוב. סנגורו של אחד החשודים: "הריב נבע משתיית אלכוהול"

צילום: גדעון צנטנר, צוות 13, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרם של ארבעה נערים, בני 14-16, החשודים בתקיפה על רקע לאומני של צעיר פלסטיני בירושלים. שני חשודים נוספים במעשה נעצרו במוצאי השבת והבוקר, ומעצרו של הראשון הוארך ביומיים. המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרו של החשוד השישי, בן 13.5 שנעצר סמוך לפתח הדיון, בהמשך היום.

ששת החשודים בפרשה הנם קבוצת חברים, בני אותה שכונה, ובמשטרה לא פוסלים אפשרות כי בתקיפה היו מעורבים שמונה נערים, ומעריכים כי שניים נוספים צפויים להיעצר בקרוב, עם התקדמות החקירה.

הארכת מעצר לתוקפי איברהים אבו עטאה. עומר מירון
שלושה מהחשודים הודו במיוחס להם, וכי תקפו על רקע לאומני. אחד הנערים בהארכת מעצרו, היום/עומר מירון

איברהים אבו טאעה, הצעיר הפלסטיני שהותקף, סיפר בבית החולים לוואלה! חדשות כי השתתף באירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא", שנערך באולם בתלפיות שבדרום ירושלים. לטענתו, כשיצא מהמקום וידידיו היהודים קראו לו בשמו "איברהים" – התנפלו עליו כמה גברים יהודים והיכו אותו נמרצות. אבו טאעה, תושב ואדי אל-ג'וז שבמזרח ירושלים, הועבר לבית החולים שערי צדק בבירה עם שבר ברגל שמאל וחבלות בכל גופו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שלושה מהנערים הודו בחשדות המיוחסים להם

עם פרסום הפרשה ביום חמישי בשבוע שעבר, הודיעה המשטרה על הקמת צוות חקירה מיוחד בתחנת מוריה. לאחר חקירה מאומצת, נעצר יממה לאחר מכן החשוד הראשון, בן 14, שהודה בחקירתו בכל המיוחס לו, אישש את חשד המשטרה כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני ומסר את שמות חבריו, מה שהביא למעצר יתר החמישה, מהם שלושה שהודו במעשה.

מלבד נער אחד, נגדו עומדים שני כתבי אישום פליליים, יתר החמישה אינם מוכרים למשטרה, שביקשה את הארכת מעצרם בגין גרימת חבלה ממשית, וכן מייחסת להם עבירה של שוד, היות וארנקו של אבו טאעה נלקח ממנו במהלך התקיפה.

הארכת מעצר לתוקפי איברהים אבו עטאה. עומר מירון
השישה בני אותה שכונה, ובמשטרה חושדים כי פעלו לצד שניים נוספים. אחד הנערים בהארכת מעצרו, היום/עומר מירון

בטרם נעצר החשוד השישי בפרשה, סיפר לוואלה! חדשות מפקד מרחב מוריה, ניצב-משנה חיים בלומנפלד, כי "במהלך סוף השבוע החלה חקירה אינטנסיבית שאפשרה אמש את גל המעצרים. מדובר בחמישה חשודים בני 14-16 - כולם חברים בני קבוצה אחת, חלקם מוכרים למשטרה על רקע פלילי והם קושרים את עצמם לאירוע". לדברי נצ"מ בלומנפלד, "כולם היו שם במקום, יש כאלה שמטילים את האחריות על חבר אחר שנעצר, אך אנו נמצאים בשלבים ראשונים של החקירה והם כבר הדגישו שהאירוע נעשה על רקע לאומני. הייתה טענה שעלתה שהם ניסו להציל את הנערה מ'ניצול' ואנו בודקים אותה".

סנגורו של אחד החשודים: נגרם מאלכוהול ולא מגזענות

עו"ד אהוד קעטבי, המייצג את אחד הנערים החשודים במעשה, הגיב לדברים ומסר כי מדובר בקטטה על רקע פלילי של נערים שיכורים ולא במעשה לאומני, כפי שמיוחס להם. "זה נכון שהם קושרים את עצמם לאירוע, אך הנער שאני מייצג אומר באופן חד-משמעי שאין שום קשר לזה שמדובר בבן מיעוטים".

לדבריו, "התגרה התעוררה בעקבות ויכוח וזה בסך הכל ריב של קטינים, רובם בני טובים וכולם שיתפו פעולה עם המשטרה. הגרסה שלהם אומרת שאותה קבוצה התגרתה בהם וכתוצאה מכך התפתח האירוע, כמו אצל הרבה קטינים אחרים ששתו אלכוהול וזה מה שקרה. גם הנושא של ניצול הבחורה עלה משום שהיא הייתה שיכורה ושרועה על הרצפה". את שאר החשודים מייצגים עורכי הדין שאול אזרע, מיכאל הורביץ, רמי זוחוביצקי, אלכס גפני ומוטי רפאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully