וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי גראד לעבר נתיבות: נזק נגרם לבית, נפגעי חרדה

רקטה נוספת התפוצצה באזור העיר באר שבע, אך עד לשעה זו לא ברור היכן. כוחות הביטחון סורקים את האזור בחיפוש אחר שרידי הרקטה. הלימודים בבאר שבע ובאשדוד לא יתקיימו היום

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שתי רקטות גראד שוגרו הלילה (ראשון) לעבר ישראל. אחת הרקטות פגעה בבית בעיר נתיבות. נזק נגרם למבנה, אך לא נמסר על פצועים. רקטה שנייה נורתה לאזור באר שבע. בשלב זה לא ברור היכן התפוצצה. בעקבות ירי הרקטות, מתקיימות במהלך הבוקר הערכות מצב בבאר שבע ובנתיבות, בהשתתפות גורמי ביטחון. זאת, במטרה לגבש צעדים לקראת אפשרות של הרחבת הירי.

מוסדות החינוך בבאר שבע יושבתו היום בעקבות ירי הגראדים, כך החליט ראש העיר, רוביק דנילוביץ', בהתאם למדיניות שקבע לפיה" אם יורים לא לומדים". "כשיש אי ודאות אני חייב לפעול בשיקול דעת ובאחריות", ציין ראש העיר בראיון לגלי צה"ל. "יש לנו לא מעט מבנים במסגרת מערכת החינוך שלא ממוגנים. תמיד יש התלבטות כשמקבלים החלטה כזו ומדברים עם פיקוד העורף וגורמי ביטחון, אבל כשיש אי ודאות אין מה לעשות". דנילוביץ' עוד הביע תקווה שהשקט ישוב לאזור. "אני לא רואה שמדינת ישראל מגיבה, שזה הדבר החמור יותר, לצערי", הוסיף. גם באשדוד לא יתקיימו הבוקר לימודים.


שבעה בני אדם טופלו הלילה על ידי צוותי מד"א בנתיבות ובבאר שבע בעקבות נפילת הרקטות, ושלושה מהם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שלושה נפגעו בבאר שבע לאחר שנפלו בעת שרצו לחדרי ביטחון. ארבעת הנותרים הם נפגעי חרדה. כוחות הביטחון סורקים את האזור בחיפוש אחר שרידים של רקטת הגראד שנורתה לאזור באר שבע. טרם הפיצוץ נשמעה אזעקה באזור העיר. גורם צבאי מסר כי מבדיקה ראשונית לא היה יירוט של סוללת כיפת ברזל.

רקטת גראד התפוצצה בבית בנתיבות, ספטמבר 2012. דייב בוימוביץ'
נזק רב נגרם לבית בנתיבות/דייב בוימוביץ'

"ישנתי במיטה כשלפתע נשמעה אזעקה. קמתי מהר, והדבר היחידי שיכולתי לעשות היה ללכת דרך איזה מסדרון לשירותים ולהסתתר שם", כך אמר פיני גבאי, שביתו נפגע הלילה מרקטת גראד בנתיבות. "פתאום שמעתי פיצוץ שהיה חזק מאוד, וכשפתחתי את הדלת כל מה שיכולתי לעשות זה לצאת מתוך ההריסות של הבית שלי. אני לא נפגעתי. הייתי לבד בבית. אף אחד לא היה כאן". רקטת הגראד התפוצצה בתוך בית המגורים של גבאי במרכז העיר. נזק רב נגרם לבית, רעפים התנפצו והבית כמעט נהרס כולו. למקום הוזעקו במהירות כוחות גדולים של משטרה, מד"א ואנשי פיקוד העורף. רקטה נוספת שנורתה התפוצצה בשטח פתוח באזור באר שבע.

אחד השכנים המתגוררים בסמוך למקום נפילת הרקטה בנתיבות, אליהו ביטון, סיפר: "אשתי ואני התעוררנו בגלל הצפירה החזקה ומיד רצנו לחפש איפה להסתתר. פתאום שמענו פיצוץ חזק מאוד, עד עכשיו אני רועד. ראיתי הרבה מאוד אנשים והבית שלידי נפגע. לנו לא קרה שום דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רקטת גראד התפוצצה בבית בנתיבות, ספטמבר 2012. דייב בוימוביץ'
הרקטה בנתיבות/דייב בוימוביץ'

הפלסטינים דיווחו ביום חמישי האחרון כי שישה פלסטינים נהרגו בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים שעסקה בהנחת מטען חבלה במרחב גדר-המערכת בצפון רצועת עזה. תצפיתניות של צה"ל זיהו תנועות חשודות באזור גדר המערכת והקפיצו אל המקום כוחות צבא.

לפני שבוע התפוצצו שתי רקטות קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב, ללא נפגעים או נזק. התרעת צבע אדום נשמעה ביישובים הסמוכים לאזור התפוצצות הרקטה.

ביום שישי שעבר פגעה רקטת קסאם ששוגרה מרצועת עזה בבית בשדרות. "יצאתי מהבית להביא את העיתון. הבנים שלי ישבו עם החברות שלהם במרפסת, ופתאום שמעתי את ההתרעה", סיפר יוסי טמסית, אבי המשפחה. "צעקתי להם שייכנסו מיד הביתה. זה מה שהציל להם את החיים". מדובר בפעם השנייה שבית משפחת טמסית ניזוק מרקטה. בשנת 2007 פגעה רקטה ממש בתוך בית המשפחה, ופצע באורח אנוש את אשתו של טמסית, שבדיוק יצאה מהמקלחת. בפעם השנייה פגעה הרקטה בחצר הבית.

לאחר הפגיעה השנייה, אמר טמסית כי יש לו "חשבון פתוח עם הנייה", ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה. "הוא פצע לי את האישה קשה וגרם לי נזק עצום. עכשיו זה קרה עוד פעם", אמר. לדבריו, הניה "מוביל 2-0, אבל אני מבטיח לו שבפעם הבאה שאראה אותו, זה לא ייגמר טוב בשבילו". בית המשפחה ספג רסיסי רקטה ונפגע בחלקו החיצוני, אך חפצים רבים בבית נשברו, בהם מכשיר מיקרוגל. גם זגוגיות של חלונות נופצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully