וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לבחון סגירת הגבול בסיני בהתרעה על פיגוע

7.9.2012 / 0:01

על רקע ההתרעות לניסיונות פיגוע נגד ישראלים בחצי האי, הורה שר הביטחון לבדוק אפשרות של חוק שיאפשר סגירת הגבול בעת הצורך. "יש לפעול כבר עתה ולא להתעורר כשאיום יתממש"

שר הביטחון, אהוד ברק, הורה אמש (חמישי) לבדוק אפשרות לחוקק חוק שיאפשר לגורמי הביטחון לסגור את הגבול לסיני בעת התרעות חמות על פיגועים או חטיפות. השר ברק הורה על ההנחיה בעקבות הערכות שנשמעו מצה"ל וגופי המודיעין.

"לאור השינוי במצב בסיני והסיכונים העלולים להיות שם לישראלים, אני מורה לבדוק אפשרות להעניק לרשויות סמכויות לסגור את מעבר הגבול לסיני בעת הצורך", אמר היום השר ברק בדיון הערכת מצב במשרד הביטחון. "לצערנו, גם בעת התרעות חמות מאוד על פיגועים או אפשרות לחטיפת ישראלים בשטח סיני, יש ישראלים שמתעלמים מכך ויוצאים לחצי האי. צריך לפעול כבר עתה ולא להתעורר בעת חטיפה או פיגוע".

בימים האחרונים גובר החשש בישראל מפיגוע ראווה שינסו לבצע גורמי טרור מאל-קאעדה, ג'יהאד עולמי או כוחות משמרות המהפכה האירנים וחיזבאללה נגד אזרחי ישראל. בשל כך, מתמקדים במערכת הביטחון באזהרת המסע שחלה על יציאת אזרחים לנופש בחופי סיני. מבדיקה שנעשתה במטה ללוחמה בטרור, התברר כי בשבוע האחרון ביקרו בחופי סיני אלפי אזרחים ישראלים בהם מאות יהודים.

משוריין מצרי שרוף שבו השתמשו פעילי ג'יהאד במתקפה נגד מצרים וישראל. רויטרס
כוח צה"ל בגבול סיני לאחר חדירת המחבלים בתחילת אוגוסט/רויטרס

"הדרך מחופי סיני דרך המנהרות של רפיח לרצועת עזה נמשכת כמה שעות, אם יחליטו ארגוני טרור לבצע חטיפה", אמר גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו מקיימים הסברה בכניסה למעבר טאבה, אמנם מוגבלת בשל החוק והסכם השלום עם מצרים, כדי להסביר לאזרחים כי קיימת סכנה ברורה וכי אזהרת המסע נשענת על מידע מודיעיני מוצק ומהימן. עם זאת, אין ביכולתנו לעצור אותם או למנוע את המעבר". הגורם הדגיש כי הנושא נבחן על ידי יועצים משפטיים, אך לא נמצאה הדרך לאסור על היציאה על בסיס אזהרת המסע לסיני.
(עדכון ראשון:22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully