וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט סיני: שב"כ מגייס כוח אדם למרחב הדרומי

9.8.2012 / 11:20

הרחבת כוח האדם נועדה לסייע באיסוף מידע מודיעיני והתרעות מפני פיגועים, כמו זה שסוכל השבוע באזור כרם שלום. אנשי שב"כ בדרום יפעלו בשיתוף פעולה עם אגף המודיעין בצה"ל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יותן בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

שירות הביטחון הכללי עוסק בימים אלה בהגדלת כוח האדם במרחב הדרומי, לצורך איסוף מידע מודיעיני והתרעות מפני פיגועים - זאת בעקבות החדירה לישראל בתחילת השבוע. בשב"כ התריעו במשך שנים כי מרחב חצי האי סיני הופך לגן עדן עבור פעילי ג'יהאד עולמי שמתקבצים בחסות השבטים הבדואים. עוד נטען כי הפעילים מתקרבים לעמדות איסלם קיצוניות, מתאמנים ומתחמשים בנשק - בסיוע מימון שמגיע מעירק ומאפגניסטן - כל זאת כדי לתקוף את המשטר המצרי, המצטייר בעיניהם ככופר, כמו גם מטרות ישראליות.

בעקבות התרחבות האיום הנשקף מסיני, הפיגוע הקטלני סמוך לאילת בשנה שעברה, סיום פרויקט בניית הגדר לאורך הגבול מרצועת עזה ועד אילת וסיכול הפיגוע האחרון באזור כרם שלום, יגביר שב"כ את תהליך גיוס כוח האדם במרחב הדרומי. המטרה העיקרית היא לסייע באיסוף מידע מודיעיני, במטרה לחדד את היכולת של מערכת הביטחון בישראל "לסכל מנגד" את הטרור מסיני, כך לפי הגדרת בכיר בשב"כ, שהסביר כי השירות ישתף פעולה עם אגף המודיעין של צה"ל, על פי חלוקה ברורה.

בראש סדר העדיפויות - סיכול פיגועים

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, וראש השב"כ, יורם כהן, פתחו לאחרונה בשיח מתמשך על חלוקת האחריות לגבי איסוף המודיעין בסיני. ההסכמות בין הצדדים יובאו בתום הדיונים והשיחות לאישור הדרג המדיני, שיכריע בשאלת הסמכות והאחריות. אך שב"כ לא מבזבז זמן, וכבר מגייס כוח אדם איכותי כדי לעמוד ביעדים שהוגדרו על ידי ראש השירות, כשבראש סדר העדיפויות סיכול פיגועים נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.

המשרות החמות, כהגדרת שב"כ, כוללות אנשי מחקר ופיתוח בתחום המכשירים הסלולריים, עובדי דסק מודיעיני ועובדי שטח מבצעי, כולל סטודנטים דוברי ערבית למערך המודיעיני, מעבר למשרות הרגילות בתחום המנהל, המחשוב, המבצעים, האבטחה, הטכנולוגיה, הלוגיסטיקה ואבטחת המידע.

הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
הנגמ"ש שחדר לישראל מגבול מצרים השבוע/דובר צה"ל

בינתיים, במצרים ממשיכים במבצע צבאי רחב היקף בניסיון לאתר טרוריסטים בחצי האי, בעקבות הפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצרים ביום ראשון האחרון. במערכת הביטחון בישראל מרוצים מהיוזמה המצרית, אולם מתייחסים בספקנות לסיכויי ההצלחה של המבצע. "לא מצפים שממבצע אחד יבוא השינוי המיוחל", אומר גורם ביטחוני בכיר, "גם לנו לקח שנים לטפל בטרור הפלסטיני והמלחמה נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully