וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "יש להיערך לאפשרות של עימות רב-זירתי"

9.8.2012 / 21:49

לאחר סיכול הפיגוע בגבול מצרים, הבהיר הרמטכ"ל בערב הוקרה למערך המילואים כי צה"ל עוקב אחר התרחשויות באזור: "לא תמיד תהיה לנו התרעה מוקדמת". שר הביטחון נעדר מהאירוע

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

"מתקפת הטרור מסיני, נוסף על ההתרחשויות האזוריות שאנו עוקבים אחריהן בדריכות, מחייבים את צה"ל להיערך לכל תרחיש ולהתכונן גם לאפשרות של עימות רב-זירתי" - כך אמר הערב (חמישי) הרמטכ"ל, בני גנץ בערב הוקרה למערך המילואים. הרמטכ"ל התייחס בדבריו לסיכול הפיגוע ולחדירת הנגמ"ש, שהצליח להגיע עד לכשני קילומטרים בשטח מדינת ישראל.

בני גנץ בטקס הוקרה לחיילי המילואים. עומר מירון
"מערך המילואים הוא מרכיב קריטי". גנץ/עומר מירון

"הניסיונות האחרונים לפגוע בתושבי ישראל סוכלו על ידי כוחות צה"ל ביעילות ובמהירות הודות למודיעין מדויק ולמוכנותם הגבוהה של הכוחות", הבהיר גנץ אך ציין כי "לא תמיד תהיה לנו התרעה מוקדמת, ולכן היערכותנו לתרחישים מסוג זה ולאירועים נוספים בשגרה, ובעיקר בעת חירום ובעת מלחמה היא חיונית ונשענת, בצד פעילות המערך הסדיר, גם על תפקודו של מערך המילואים - על כשירותו ועל נכונותם של אנשי המילואים להתייצב בעת פקודה".

גנץ שב והדגיש את חשיבות מערך המילואים ואמר: "נוכח המציאות האסטרטגית המתהווה המקפלת בתוכה איומים ואתגרים חדשים כישנים ובהסתמך על ניסיון העבר ברור כי מערך המילואים הוא מרכיב קריטי בהגנה על מדינת ישראל. שירותו, מוכנותו ואת הנגזרת מכך נכונותו מהוות צורך לאומי מובהק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
הנגמ"ש שנכנס לישראל בתחילת השבוע/דובר צה"ל

מי שלא הגיע לאירוע בו השתתפו קצינים בכירים מהמטה הכללי ובהשתתפות חיילי מילואים, היה שר הביטחון אהוד ברק. קצינים במילואים, הביעו תמיהה על העדרו ואמרו כי "זוהי פעם ראשונה ששר הביטחון נעדר מיום ההוקרה לחיילי המילואים. זה לא נראה טוב". מלשכת שר הביטחון נמסר כי שר הביטחון חש ברע משעות הבוקר ובתום הדיונים במשרדו, נסע למנוחה בביתו.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
המחבלים נשאו חגורות נפץ ורובים: "תכננו פיגוע ראווה"
תיעוד: כך הותקפה חוליית המחבלים שחדרה ממצרים
חשש בירושלים: "התרופפות בשליטה הביטחונית בסיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully