וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בירושלים: "התרופפות בשליטה הביטחונית בסיני"

טל שלו

7.8.2012 / 2:10

גורמים מדיניים הביעו דאגה נוכח היחלשות כוחו של הצבא המצרי באזור הגבול, מה שהוביל לניסיון חדירת המחבלים לישראל. "ההתרעות של ישראל בחודשים האחרונים לא הטרידו אותם"

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אמיר בוחבוט

יממה לאחר הפיגוע שאירע בגבול מצרים, במהלכו נהרגו 17 חיילים מצרים ונמנעה חדירת מחבלים ברכבים משוריינים מסיני, בישראל מודאגים מההתרופפות בשליטת הצבא המצרי באזור – מאז נפילת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. "אנחנו מקווים שהמצרים יתעשתו. זו סטירת לחי רצינית. כולנו מקווים, ואין ברירה אלא להיות אופטימיים", אמר גורם מדיני בירושלים בשיחה אמש (שני) עם וואלה! חדשות. "עד עכשיו כל ההתרעות של ישראל בחודשים האחרונים לא הטרידו אותם (את המצרים – ט"ש), לא גרמו להם באמת לנסות להחזיר את השליטה, אבל עכשיו, אחרי שזה היכה גם בהם, הכל רגיש הרבה יותר".

אנשי חמאס מפטרלים בגבול עזה-מצרים לאחר תקיפה של אנשי ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים, אוגוסט 2012. רויטרס
"עכשיו, אחרי שזה היכה גם בהם, הכל רגיש הרבה יותר". גבול ישראל-מצרים, אתמול/רויטרס

"יש התרופפות דרמטית בשליטה הביטחונית בסיני. המצב עכשיו הרבה יותר גרוע מאשר היה לפני שנה או שנתיים, אבל זה עשר שנים שכל השטח הוא שטח הפקר", הוסיף הגורם. "כל עוד האש הופנתה רק נגד ישראל הם הסתפקו בהצהרות, אבל עכשיו אנחנו מקווים שהמצרים יתעוררו. בינתיים נמשכות ההתרעות לפיגועים והמוטיבציה רק הולכת וגדלה".

בירושלים מדגישים כי נכון לעכשיו היחסים הביטחוניים עם ההנהגה הצבאית במצרים נמשכים באותה רמה של שיתוף פעולה, זאת למרות כניסתו של הנשיא הטרי, איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי, תפקיד. "הקשרים הטובים עם המועצה הצבאית העליונה נמשכים, אבל בגלל היחסים הלא ברורים בין הנשיא לצבא מאז כניסת שלטון האחים המוסלמים קצת קשה לנבא כיצד הם ינהגו", אמר הגורם והוסיף כי "הצהרות אינן מספיקות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"הבעיה היא הגבול עם סודן, משם מבריחים את הנשק"

"עד עכשיו המצרים לא לקחו ברצינות את ההזהרות שלנו. גם הכוחות שהם הכניסו לסיני היו כוחות שיטור ולא כוחות קומנדו", אמר גורם נוסף שהבהיר כי כדי לפתור את הסוגיה הביטחונית באזור, "יש ליזום צעדים התקפיים צבאיים נגד הבדואים ובמקביל לגבות את זה בפעילות כלכלית". לדבריו, "ברגע שיהיו לבדואים תמריצים כלכליים, הם יחזרו לעסוק בתיירות וחלק מהם יזנחו את הטרור, אך אין ספק שדרושה פה פעולת מניעה שכוללת הכנסת כוחות קומנדו".

"הם מציבים את כל השוטרים על הגבול עם ישראל. הבעיה היא לא הגבול עם ישראל, אלא הגבול עם סודן, משם מבריחים את הנשק פנימה", הבהיר הגורם המדיני. "האמריקאים העבירו מסרים דומים בביקורים שלהם במצרים (ביקורם של מזכירת המדינה הילרי קלינטון ושל שר ההגנה ליאון פנטה בשבועות האחרונים – ט"ש) וגם עכשיו הם מאוד מעורבים בניסיון להעביר למצרים שהנושא של סיני וחוסר השליטה שם הוא נושא שצריך לטפל בו במהירות ובתקיפות".

בעקבות הפיגוע, שיגר אתמול משרד החוץ הודעת תנחומים למצרים. "ישראל מבקשת להביע את תנחומיה למצרים ולעם המצרי על הריגתם של אנשי כוחות הביטחון של מצרים בידי מחבלים", נכתב בהודעה. "ההתקפה הפראית הזו הביאה למותם של מצרים, והכוונה הייתה להרוג במקביל גם ישראלים. מעבר לכך, המחבלים התכוונו גם לזעזע את הסכם השלום בין ישראל למצרים".

בהודעה הדגיש משרד החוץ כי "השלום בין שתי המדינות היה ונשאר אינטרס משותף לשני העמים, וישראל תוסיף ותפעל ברוח של שיתוף פעולה עם מצרים, על מנת לקיים את האינטרס החיוני הזה ולבסס את הביטחון והיציבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully