וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שוטרים מחו על האיסור לגדל זקנים

ניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

6.9.2012 / 3:22

קציני משטרה מצרים שהודחו מתפקידם בעקבות הוראת שר הפנים הקודם לאחר שגידלו זקן, הפגינו מול משרד הפנים ודרשו לבטל את השעייתם. קצין מצרי: "החוקה מקנה לי זכות לגדל זקן"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

זקן ארוך לי: קציני המשטרה במצרים, שזכורים בתור מי ששיתפו פעולה עם שלטונו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק בתחילת ההתקוממות נגדו, החליטו לאמץ את רוח המהפכה ולדרוש כי יותר להם לגדל זקן. ביום שני האחרון עשרות מהם קיימו הפגנה מול בניין משרד הפנים ודרשו להיפגש עם שר הפנים אחמד גמל א-דין, כדי שיבטל את ההשעיה שלהם מהתפקיד.

החוק במצרים מחייב את קציני המשטרה בהופעה מכובדת כשהם מסופרים ומגולחים למשעי. שר הפנים הקודם, מוחמד איברהים, קבע כי קצין שיגדל זקן יובא בפני ועדת משמעת ויינקטו נגדו כל הצעדים המשפטיים, בכללם גם הדחה מהתפקיד. איברהים סיפר כי פנה לאנשי דת שפסקו כי הזקן הוא מנהג ולא מצווה.

בעקבות ההוראה לגלח זקנים לפני קבלתם למשטרה נמנעו אזרחים דתיים במשך שנים ארוכות מלהצטרף למשטרה. באחרונה, בעקבות המהפכה במצרים, נשמעים יותר ויותר קולות של קציני משטרה מצרים שדורשים לאפשר להם להסתובב עם זקנים בטענה שזו זכות לגיטימית וחוקתית. בהפגנה שנערכה אתמול בקהיר הבהירו הקצינים המזוקנים כי יפנו לבית המשפט אם לא יוחזרו לעבודתם.

קצין המשטרה יאסר אשור אמר כי "הזקן איננו עבירה אל החוק, להיפך, החוקה מקנה לי את הזכות לגדל זקן". הוא הוסיף כי "אין שום חוק של משרד הפנים שאוסר על שוטרים לגדל זקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully