וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום במינכן: "הנסיונות לפגוע בנו נמשכים"

טל שלו

5.9.2012 / 19:25

המשנה לראש הממשלה השתתף בטקס לציון 40 שנה לטבח הספורטאים ותקף את מנהיגי הרפובליקה האיסלמית: "מפיצים טרור ומכחישים שואה". ראש ממשלת בוואריה: "ננציח את הנרצחים"

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, השתתף היום (רביעי) בטקס במלאת 40 שנה לטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן. שלום תקף בדבריו את אירן ואמר: "הניסיונות לפגוע בנו ממשיכים ללא הרף, והכתובת לכל אותם מעשים נמצאת על הקיר - שמה אירן. אירן ומנהיגיה מפיצים טרור ומכחישים את השואה. מנהיגיה מכריזים, ללא הרף, על רצונם בחיסולה של מדינת היהודים".

טקסי הזיכרון התקיימו היום בכפר האולימפי במינכן ובזירה שבה התרחש הטבח, שדה התעופה הצבאי בפורסטנפלדברוק. לצד שלום, התייצבו בטקס גם שגריר ישראל בגרמניה יעקב הדס הנדלסמן והקונסול הכללי, טיבור שלו שלוסר. במקום נכחה גם משלחת מיוחדת של אלמנות ובני משפחות החללים וכן ספורטאים שניצלו מהטבח. כמו כן, השתתפו בטקסים ראשי הוועד האולימפי מ-1972, בהם מנהל המשלחת שמואל ללקין, וכן נשיא הוועד האולימפי הישראלי הנוכחי, צבי ורשביאק, והמזכיר הכללי אפרים זינגר.

"מקווים שטבח הספורטאים לא יישכח במהרה"

מהצד הגרמני לקחו חלק בטקסים ראש ממשלת בוואריה ונשיא הבונדסראט, הורסט זהופר, וראש המחוז, תומאס קרמזין. נציגים נוספים מממשלת גרמניה היו שר הפנים הנס פטר פרידריך, שר המדינה במשרד ההגנה כריסטיאן שמידט, נשיא הוועד האולימפי הגרמני תומאס בך, וראש עיריית מינכן, כריסטיאן אודה. כמו כן השתתפו נשיא קהילות גרמניה, דיטר גראומן, ונשיאת קהילת בוואריה, שרלוטה קנובלוך.

המשנה לראש הממשלה שלום נועד עם ראש ממשלת בוואריה זוהפר בלשכתו שבעיר מינכן. במהלך הפגישה ציין שלום בפני זוהפר את חשיבות ההנצחה והזיכרון של הספורטאים שנרצחו וביקש את סיועו בהנצחתם בכפר האולימפי. זוהפר השיב כי בכוונתו להקים אתר הנצחה מכובד בכפר האולימפי, וכי בשבוע הבא הוא יכריז על כך באופן רשמי, במהלך ביקורו בישראל.

השר שלום אמר כי "אחרי שהוועד האולימפי, במשך 40 השנים האחרונות, החליט שהוא אינו מעוניין לציין את האירוע, אני רוצה להודות למארחים הגרמנים על אירוח הטקס ולקוות כי טבח 11 החללים לא ישכח במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully