וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרעיל המשפחה מרעננה הואשם - אך לא בניסיון רצח

גלעד גרוסמן

5.9.2012 / 13:28

אף שכמעט הביא למותו של האב אייל לרנר, מתוך כוונה לפגוע ביהודים, מואשם עותמאן נסערה רק בעבירה פחותה של שימוש ברעל מסוכן - משום שאין ראיות המוכיחות כי התכוון להמית

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו - צפו באבי המשפחה מספר על החוויה הקשה)

בבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד עותמאן נסערה, פלסטיני בן 46 מהכפר בית פוריק הסמוך לשכם - אחד משלושה שנחשדו במעורבות בהרעלת בני משפחת לרנר מרעננה, שבביתה עבדו, לפני כשנה. עותמאן מואשם בעבירות של שימוש ברעל מסוכן בכוונה לפגוע ולסכן חיי אדם, התפרצות וגניבה. פרטי המקרה הותרו לפרסום לראשונה בתחילת השבוע.

יש לציין כי העבירה החמורה ביותר בה מואשם עותמאן היא "שימוש ברעל מסוכן", שדינה 14 שנות מאסר. בניגוד לחשדות שייחסה לו המשטרה, הוא אינו מואשם בעבירה של ניסיון רצח, שדינה 20 שנות מאסר. בפרקליטות הסבירו לוואלה! חדשות כי התביעה החליטה על כך משום שהגיעה למסקנה שהראיות אינן מוכיחות כי היה בכוונתו להמית מי מבני המשפחה.

בפרקליטות התלבטו באיזו עבירה להאשים את עותמאן, והאם יש מקום להאשימו בנסיון רצח, כאשר ההתלבטות המרכזית נסובה סביב השאלה האם התכוון לגרום למותם של בני המשפחה. הנאשם הודה בחקירותיו כי התכוון לפגוע בבני המשפחה ולגרום להם לכאבים, אך לא אמר בוודאות שהתכוון להרגם. עם זאת, לוואלה! חדשות נודע כי בחקירת המשטרה התגלה כי אחותו של עותמאן מתה לפני מספר שנים מהרעלה של חומרי הדברה, ולכן נבחנה השאלה לגבי המודעות שלו - לה חשיבות מכרעת - לכך שיגרום למות בני המשפחה. לבסוף החליטו בפרקליטות שחומר הראיות אינו מגבש באופן מובהק כוונה לרצוח את בני המשפחה.

אבי המשפחה שהורעלה: "לא שונה מסבארו והדולפינריום". שלומי גבאי
הפרקליטות קבעה כי הרקע אכן היה לאומני. אב המשפחה שהורעלה/שלומי גבאי

סוגיה נוספת שנבחנה היא הרקע למעשה, לאחר שבחקירותיו אמר עותמאן מספר פעמים כי החליט לפגוע בבני המשפחה בשל היותם יהודים, אולם מנגד אמר למדובב כי אם יאמר שמדובר בפיגוע לאומני משפחתו תוכל לקבל כסף. לבסוף, הוכרע כי הרקע למעשה לאומני וצוין בכתב האישום כי מדובר במעשה נגד יהודים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, עותמאן פרץ לדירת המשפחה יחד עם שותפו לפשע, חוסאם עבד אל-רחים, ערבי-ישראלי תושב טירה, במטרה לגנוב ממנה רכוש. כמו כן, הוא נאשם בהחדרת הרעל, מסוג מתומיל, למשקאות בבית, מתוך כוונה לפגוע בבני המשפחה - בשל היותם יהודים. נגד שותפו, עבד אל-רחים, הוגש היום במקביל, בבית משפט השלום בכפר סבא, כתב אישום בגין עבירות של קשירת קשר, התפרצות למקום מגורים וגניבה. נגד החשוד השלישי במעורבות בפריצה, ששמו לא נמסר, לא הוגש עד כה כתב אישום, אולם הוא עדיין במעצר.

"נסיבות חמורות וחריגות"

האירוע התרחש ב-23 באוקטובר בשנה שעברה. על פי פרטי המקרה המתוארים בכתב האישום, עותמאן פרץ לדירה דרך החלון, "החדיר ולפזר את הרעל בתוך מוצרי המזון והשתייה השונים שהיו בבית, לרבות בקבוק מיץ, בקבוק מים מינרליים, קומקום חשמלי, מיכל 'בריטה', תה גרגירים וקופסאות מזון מפלסטיק שהיו בתוך המקרר". לאחר מכן גנב מהדירה טלוויזיה, זוג טבעות נישואין וכסף מזומן.

בהמשך אותו היום, לאחר שהמשטרה נקראה לדירה בעקבות הפריצה, התברר כי כמה מבני המשפחה, כמו גם מתנדב משטרתי שהגיע למקום, נפגעו מהרעל בדרגות חומרה שונות. הנפגעים החלו לחוש ברע, להקיא, להקציף מפיהם, להזיע, לאבד תחושה ולחוות סחרחורות וקשיי נשימה. האב אייל, האם יפעת, בנם הקטן, אמה של יפעת והמתנדב פונו לבית החולים, ואייל, ששתה כמות נוזלים רבה, נותר מאושפז במשך שבוע במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ, כשחשש נשקף לחייו.

לצד כתב האישום, הגישה התביעה לבית המשפט בקשה למעצרו של עותמאן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, כשהיא טוענת שברשותה שורת ראיות נגדו - ובהן הודעה שלו עצמו בביצוע העבירות ושחזור של הפשע, הודאה בפשע של שותפו, וראיות מז"פ.

"נסיבות ביצוע העבירות החמורות והחריגות, התכנון המקדים וההצטיידות ברעל בכוונה לפגוע ולהזיק ליהודים, והחדרת הרעל למגוון פריטי מזון ומשקה שהיו בדירה - יש בהן כדי ללמד אלפי מונים על מסוכנותו של המשיב", נכתב בבקשת התביעה, שקובעת כי "במעשיו סיכן באופן מוחשי את בני המשפחה, לרבות ילדיהם הקטנים".

השתלשלות האירועים בפרשה:
אשתקד: ארבעה בני משפחה ומתנדב הורעלו ברעננה
בתחילת השבוע הותר לפרסום: נעצרו שלושה חשודים
אבי המשפחה: "לא שונה מסבארו והדולפינריום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully