וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה שהורעלה: "לא שונה מסבארו והדולפינריום"

2.9.2012 / 12:38

אב המשפחה אייל לרנר, אשר נפגע קשה כתוצאה משתיית חומר ההדברה, סיפר כי האמין מההתחלה כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "המקרה פוגע באמון בבני אדם ובדו קיום בישראל"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

בעקבות פרסום מעצרם של שלושה חשודים בהרעלת משפחה מרעננה בשנה שעברה, טוענים היום (ראשון) בני המשפחה כי מדובר באירוע לאומני לכל דבר. "אני לא רוצה להפליל ציבור שלם, אבל המקרה שלנו לא שונה מהפיגועים בסבארו ובדולפינריום", ציין אב המשפחה, אייל לרנר בן ה-38. "לי מההתחלה לא היה ספק שמדובר באירוע לאומני. כשאמרתי את זה לחוקרים זה היה נשמע מופרך, אבל זה התברר כנכון".

לרנר תיאר את האירועים ביום האירוע. "זה היה ב-23 באוקטובר, יום שאני לא אשכח בחיים. חזרתי מהעבודה ומצאתי בבית סימני פריצה. התקשרתי לאשתי וסיפרתי לה על כך. היא הגיעה הביתה עם הבן הקטן שלנו שהיה אז בן שלוש", סיפר. "התקשרנו למשטרה, ובינתיים שתיתי משקה קר. כששתיתי אותו הרגשתי טעם מוזר. לאחר מספר דקות הרגשתי לא טוב, היו לי בחילות וחשתי שאני עומד להתעלף. השוטרים שהיו בדירה הזמינו את מד"א ופינו אותי לבית החולים מאיר בכפר סבא".

האב סיפר כי הוא אינו זוכר דבר מבית החולים, שם מצבו הידרדר עד כדי כך שנאלצו להנשים אותו. "כשהתעוררתי הבנתי שמדובר בסיפור גדול", המשיך. "משטרת כפר סבא קראה לנו. שאלו אם יש לנו אויבים או חובות, אבל אנחנו אנשים נורמטיביים לחלוטין. בסופו של דבר, עדכנו אותנו בחשדות. את אחד מהחשודים הכרתי די טוב, הוא עבד אצלנו בבניין".

הבניין ברעננה בו הורעלו בני הזוג,אוגוסט 2012. שלומי גבאי
"כשפורצים לבית זו תחושה נוראית". בית משפחת לרנר ברעננה/שלומי גבאי

לרנר סיפר על תחושותיו בעקבות האירוע: "כשפורצים לבית זו תחושה נוראית. אם מוסיפים לזה את סיפור הרעל זה ממש פוגע באמון בבני אדם ובדו קיום השביר בישראל. זה מקרה שלא שוכחים. מאז כל פעם שאנחנו מגיעים הביתה אנחנו מסתכלים מסביב, אבל פיזית אני מרגיש מצוין". לרנר ביקש להודות למשטרת כפר סבא, ואמר כי "אם יש פה קרן אור זה העובדה שהמשטרה לא הרפתה. זה צריך להוות מסר לכך שהטרוריסטים יידעו שהמשטרה פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אב המשפחה שהורעלה ברעננה, אייל לרנר, ספטמבר 2012. שלומי גבאי
"כל פעם שאנחנו מגיעים הביתה אנחנו מסתכלים מסביב". אב המשפחה, אייל לרנר/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי שלושה חשודים נעצרו בתקופה האחרונה בתום חקירה של היחידה ללוחמה בפשיעה בתחנת כפר סבא, בחשד שהרעילו את בני המשפחה באמצעות חומר להדברת חרקים. בעקבות המראה, פונו בני המשפחה לבית החולים, והאב נפגע באורח קשה. המשטרה מייחסת לשלושה, עותמאן נסערה בן 46 מבית פוריכ שליד שכם, חוסאם עבד אל-רחים, בן 36 תושב טירה, וחשוד נוסף, עבירות של ניסיון רצח והתפרצות לדירה.

החשוד המרכזי הודה במעשה

החשוד נסערה הודה בחקירתו כי באוקטובר 2011, הגיע לבית המשפחה, נכנס והחדיר חומר הדברה קטלני למיכלי שתייה שהיו באותה עת במטבח, מתוך כוונה לפגוע בבני הבית. כמו כן, הוא הסביר כי המניע למעשה לאומני. אל-רחים קשר עצמו לבית המשפחה אך הכחיש כי הוא מעורב בהרעלה. החשוד השלישי אף הוא מכחיש מעורבות.

היום הוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא הצהרת תובע נגד אל-רחים ונסערה, ומעצרם הוארך בארבעה ימים נוספים. במשטרה ציינו כי כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדם בימים הקרובים. במשטרה ציינו עוד כי חומרים שנתפסו בבית החשוד קושרים אותו לכאורה לאירוע. עוד ציינו כי לא נמצאו ראיות המצביעות על כך שארגון כלשהו עומד מאחורי המעשה וכרגע מתייחסים אל החשודים כאילו פעלו על דעת עצמם.

סנגורו של עבד אל-רחים, עו"ד ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "המשטרה טוענת ששני החשודים ביצעו עבירות ניסיון רצח יחד עם עבירת רכוש. החשוד שלי טוען שהיה מודע לפריצה ולא הייתה לו יד ורגל בכל נושא ההרעלה. הוא היה מופתע למשמע החשדות נגדו. בעוד כמה ימים, כשיוגש כתב אישום, נראה את חומר הראיות ונראה אם המשטרה מסוגלת לעמוד בכותרות שנתנה היום בריש גלי", אמר.

אחיו של החשוד, שהיה בבית המשפט, היה נסער מהחשדות, ואמר: "אין לו שום קשר. אני לא מאמין שאח שלי עשה את זה. לא הייתה לו נגיעה לעניין. מדובר באזרח נורמטיבי עם שלושה ילדים אבל יש פה יהודים וערבים ולמשטרה קל לעלות על הגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully